نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 14:44

۸۵ درصد زائران حسینی از خودروی شخصی استفاده کرده‌اند

شلمچه- رئیس پلیس راهور ناجا، ظرفیت پارکینگ‌های مرزهای کشو را برای پارک خودروها مناسب اعلام کرد و گفت: ۸۵ درصد زائران در سفر به مرزهای کشور از خودروهای شخصی استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کمال هادیان‌فر پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ضمن بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از زائران می‌خواهیم به منظور سفر آسان و ایمن از هم اکنون تا نیمه شهریور که مصادف با اربعین حسینی است، مرزهای نزدیک به استان محل سکونت خود را انتخاب و سفرشان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مدیریت و با بازگشت به موقع به کشور موقعیت سفر دیگر هموطنان‌مان را فراهم کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۸۵ درصد زائران در سفر به مرزها از خودروهای شخصی استفاده کرده‌اند، افزود: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ‌های در تمامی مرزها برای پارک خودروها مناسب است و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه در پارکینگ مرزها مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: زائران اربعین با خودروهای ایمن، راننده مجرب و مسیرهای مشخص به سمت مرز حرکت کنند و توجه داشته باشند که بستن کمربند ایمنی و رانندگی نکردن با حالت خواب آلودگی احتمال تصادف را کاهش می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ابتدای ماه صفر تاکنون در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور شاهد ۱۹ تصادف منجر به مصدومیت بودیم که هیچ‌گونه فوتی از ابتدای آغاز سفرهای اربعین تاکنون ثبت نشده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475236

مهمترین اخبار ایران و جهان: