نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 09:51

تلاش دولت آمریکا برای آرام کردن اوضاع میان حزب الله و تل‌آویو

یک سایت آمریکایی از افزایش تلاش‌های دولت آمریکا برای ممانعت از وقوع درگیری میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سایت آمریکایی آکسیوس گزارش داد که دولت آمریکا تلاش‌های خود را برای کاهش تنش‌های روزافزون میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، منابع آمریکایی و صهیونیستی اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می کوشد مانع وقوع درگیری میان نیروهای حزب الله و اشغالگران اسرائیلی شود.

این منابع اضافه کردند، «آموس هوکشتاین» مشاور ارشد بایدن در امور انرژی و زیرساخت‌ها قرار است امروز چهارشنبه برای رایزنی با مقامات ارشد لبنان وارد بیروت پایتخت این کشور شود.

منابع آمریکایی اعلام کردند که هوکشتاین برای کاهش تنش‌ها میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در مرزهای مشترک تلاش می‌کند.

بر اساس این گزارش، «بریت مک گورک» مشاور ارشد بایدن در امور خاورمیانه و «باربارا لیو» دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه روز سه شنبه با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و در خصوص تنش‌ها در مرزهای مشترک میان لبنان و اراضی اشغالی رایزنی کردند.

حدود یک ماه قبل، رژیم صهیونیستی تعرض جدیدی را نسبت به خاک لبنان انجام داد و ارتش این رژیم ۳ متر از خط موسوم به عقب‌نشینی در مرز میان لبنان و اراضی اشغالی در نزدیکی منطقه بعثائیل واقع در تپه‌های کفرشوبا، عبور کرده و چندین بلوک بتنی را به طول ۱۰ متر نصب کرد.

منابع نظامی لبنانی اعلام کردند که بلوک‌های بتنی نصب‌شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در تپه‌های کفرشوبا در اراضی آزادشده لبنان و در نزدیکی منطقه بعثائیل قرار دارند.

لبنان در نامه‌ای اعتراض خود نسبت به نقض تعهدات صورت‌گرفته از سوی رژیم صهیونیستی را به نیروهای یونیفل اعلام کرده و خواستار برداشتن این بلوک‌های بتنی شده است.

شبکه تلویزیونی عبری زبان «کان» نیز اذعان کرد که دیواری که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به صورت شبانه ساخته شده در اراضی آزاد شده لبنان قرار دارد. این شبکه صهیونیستی ضمن اعتراف به این‌که این دیوار بتنی، ۳ متر پس از خط موسوم به عقب‌نشینی ساخته شده، طول این دیوار را ۱۱ متر عنوان کرد.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر مرز میان لبنان و اراضی اشغالی شاهد تحرکات غیرقانونی و تحریک‌برانگیز رژیم اشغالگر صهیونیستی از جمله نصب سیم‌خاردار و ساخت دیوار بتنی در این منطقه بوده که با واکنش شدید ارتش، مقامات و حزب‌الله لبنان روبرو شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476380

مهمترین اخبار ایران و جهان: