نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 17:13

راه‌اندازی یک مرکز در راستای رفع نیاز فناورانه کشور در کرمانشاه

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، از راه‌اندازی یک مرکز در راستای رفع نیاز فناورانه کشور با تکیه بر ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه امروز در همایش اولین رویداد بسامد (به‌هم‌رسانی سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازی، متخصصین و دانش‌بنیان‌ها)، اظهار کرد: ‌در دنیا برای تحریک فناوری و توسعه نوآوری از مدل‌هایی استفاده می‌کنند. 

وی اولین مدل را در قالب مدل فناوری فشار (پوش تکنولوژی) توضیح داد و افزود: در این مدل براساس فناوری نوظهور، محصولات تولید و با بازار ارائه می‌شود. 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ادامه داد: این مدل در بحث بازار و بازاریابی با چالش بسیار مهمی مواجه است.

وی مدل دوم تحریک فناوری و توسعه نوآوری را در مارکت پول یا کشش بازار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در این مدل کار، از تحقیقات بازار شروع و مبتنی بر نیاز بازار، محصول تولید و نیاز بازار رفع می‌شود.

آزادی اضافه کرد: گاهی اوقات با ترکیبی از این دو مدل یعنی مبتنی بر تکنولوژی پویش با نیم نگاهی به بازار، استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: رویداد بسامد هم تمرکز روی کشش بازار دارد. نیازمندی‌های بازار را شناسایی و تیم تخصصی برای رفع این نیاز به کار گرفته می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اظهار کرد: ایده اصلی در این رویداد محصول مورد نیاز بازار است؛ که در این راستا تیمی برای رفع این نیاز فناورانه شکل می‌گیرد و تا زمانی که تیم به محصول برسد پارک علم و فناوری در کنار آن‌ها خواهد بود.

آزادی، از راه‌اندازی یک مرکز در راستای رفع نیاز فناورانه کشور با تکیه بر ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خبر داد.

وی افزود: شروع استارت توسعه فناوری، مبتنی بر نیاز شناسایی شده است. که در این مرحله با ارتباط‌گیری با سرمایه‌گذار، تیمی از متخصصین شکل می‌گیرد، توسعه می‌یابد. تا نهایتا با استفاده از فناوری به محصول مورد نظر برسند.

پایان پیام/پ

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477580

مهمترین اخبار ایران و جهان: