نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 15:30

اقداماتی که برای زفع تنش آبی در کرج صورت گرفت

مدیرعامل آبفای استان البرز گفت:به منظور رفع تنش‌های آبی در کرج در طول تابستان ۱۴۰۲ بصورت طرح‌های اضطراری ۲۷۰۰ متر لوله گذاری اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای البرز، گفت: از خرداد ماه امسال بعد از تنش آبی ناشی از حادثه سیل در پایین دست سد کرج و اختلال در برداشت آب از این سد برای نیازهای مصرفی تهران و کرج و نیز به دلیل افزایش شدید دمای هوا و استمرار طولانی مدت گرما ،افزایش مصرف به خاطر رشد شدید جمعیت و مهاجر پذیری بالای کرج طی ماه‌های اخیر و محدودیت در منابع تامین آب و انرژی، طی دو مرحله دیگر شاهد تنش آبی چند روزه در کرج و برخی مناطق استان بودیم.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای رفع تنش‌های آبی تابستان سالجاری، بیان کرد: طرح‌ها و اقدامات کوتاه مدت و میان مدتی در نظر گرفته و بلافاصله اجرا شد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: اجرای خط انتقال آب از تصفیه خانه آب شماره دو کرج به مخزن ذخیره طالقان به طول ۵۸۰ متر، اصلاح و تغییر مسیر بخشی از شبکه توزیع آب در عظیمیه به طول ۴۲۰ متر، اصلاح شبکه توزیع به طول ۷۸۰ متر و جداسازی و تکمیل بخشی از شبکه توزیع مرادآب برای رفع مشکل فشار نامتوازن شبکه توزیع دراسلام آباد از جمله این‌ها بود.

وی با بیان اینکه کاهش حوادث در شبکه و انشعاب‌ها در دستورکار قرار داشت، یادآور شد: اصلاح شبکه و تغییر مسیر آبرسانی و نصب شیر فشار شکن در منطقه دولت آباد برای متعادل و متوازن کردن فشار شبکه توزیع به طول ۲۹۰ متر، اصلاح شبکه توزیع در بخشی از عظیمیه به طول ۱۵۰ متر، اصلاح شبکه آب در کلاک بالا به طول ۳۰۰ متر و اجرای خط انتقال به طول ۱۵۰ متر برای اتصال چاه‌های کمکی شهرداری به شبکه توزیع شهری از دیگر اقدامات ما بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499436

مهمترین اخبار ایران و جهان: