نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 00:07

طرح ملی «نماز کلید بهشت» در استان سمنان اجرا شد

سمنان- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای طرح ملی نماد کلید بهشت در مدارس سواد آموزی استان خبر داد و گفت: هفت هزار و ۸۰۰ سواد آموز در این طرح شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، زینب داوودی شامگاه چهارشنبه در نشست طرح‌های فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی این اداره کل ضمن بیان اینکه طرح ملی «نماز کلید بهشت» در استان سمنان اجرا شد، تاکید کرد: این طرح ویژه سواد آموزان در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۸۶۸ سواد آموز در سراسر استان سمنان در این طرح مشارکت داشتند، افزود: ترویج معارف نماز و فرهنگ صحیح و درست‌خوانی نماز از جمله اهداف این طرح محسوب می‌شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان سمنان تعمیق و تقویت فرهنگ اقامه نماز، آموزش صحیح خوانی نماز، را دیگر هدف این طرح دانست و تاکید کرد: آموزش و پرورش در این طرح به دنبال تقویت میزان آشنایی مخاطبان با احکام نماز و وضو در بین آموزش‌دهندگان و سواد آموزان دوره‌های سوادآموزی است.

داوودی با بیان اینکه طرح نماز کلید بهشت به عنوان مکمل این آموزش‌ها در راستای درست خوانی نماز انجام می‌گیرد، اظهار داشت: تصحیح و اشاعه فرهنگ نماز از برنامه‌های فرهنگی مهم و اولویت‌دار سازمان نهضت سوادآموزی است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم انجام می‌گیرد و کتاب نماز کلید بهشت در آغاز هر کلاس تدریس می‌شود، افزود: مشارکت خوبی از سوی سواد آموزان در این طرح مشاهده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465380

مهمترین اخبار ایران و جهان: