نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 06:37

دریای مازندران در خطرناک‌ترین حالت

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با اعلام اینکه دریای خزر در این روزها مناسب برای شنا نیست، گفت: در این ایام هم به‌واسطه وضعیت هوا و طوفانی بودن دریا و رانش ماسه‌ها امواج شکافنده مردم و مسافران باید بیشتر مراقبت کنند.

نقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به اینکه در روزهای پایانی تعطیلات تابستان شاهد حضور مسافران به سواحل استان هستیم، اظهار کرد: موضوع مهمی که زحمت ناجیان غریق را بیشتر می‌کند بحث توجه نکردن به تذکرها و هشدارهای ناجیان غریق است.

وی گفت: تمایل مردم و مسافران به حضور در نقاط کور دریا  موجب غرق شدن آنان می‌شود؛ چرا که در این نقاط ناجیان غریق حضور ندارند بلکه این نقاط توسط قایق‌رانان و گشت‌های موتوری پایش می‌شود.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با اعلام اینکه خطرناک‌ترین زمان دریا از ۱۵ مرداد ماه تا ۲۵ شهریورماه است، تصریح کرد: در این ایام هم به‌واسطه وضعیت هوا و طوفانی بودن دریا و رانش ماسه‌ها امواج شکافنده مردم و مسافران باید بیشتر مراقبت کنند.

کریمیان خاطرنشان کرد: شرایط نیمه‌آرام دریا مشکلات بسیاری را برای مواجه می‌کند که حتی غرق شدن افراد را درپی دارد.

وی تصریح کرد: موضوع مهم اینکه زمانی‌که فرد در مسیر موج شکافنده قرار می‌گیرد نباید مقاومت کند و باید خودش را در اختیار موج قرار دهد و در این صورت موج فرد را به خشکی دیگر می‌برد اما دست و پا زدن باعث می‌شود درگیر چاله شود؛ پس افراد درصورت اسیر شدن در موج شکافنده  نباید خودشان را در مسیر موج قرار دهند بلکه باید به سمت موج حرکت کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493836

مهمترین اخبار ایران و جهان: