نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 12:01

اجمالی/ برگزاری ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از برگزاری ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در این استان هدفگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، غلامرضا کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری بیش از ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در این استان هدفگذاری شد.

وی تصریح کرد: یادواره شهید محلاتی یکی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست که در ۳۰ شهریور همزمان با نماز مغرب در محلات برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم‌چنین از گل‌باران قبور شهدا در ۶ مهرماه خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار خرد برنامه در قالب ۳۰۰ برنامه طراحی شده که توسط سپاه و بسیج برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه رویکرد برنامه‌ها عمدتاً مردمی و برنامه‌ها از سطح مساجد و... برگزار می‌شود، گفت: 
 برگزاری اردوی یک روزه و بازدید از موزه دفاع مقدس با هماهنگی آموزش و پرورش و با همراهی دانش آموزان، تشکیل گروه‌های بازدید از ایثارگران، رونمایی از ده عنوان کتاب دفاع مقدس، برپایی تئاتر خیابانی دفاع مقدس، برپایی شب شعر، یادمان شهدای گمنام، نشست تخصصی اساتید، برگزاری محفل خاطره گویی، جلسات نقد کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه دفاع مقدس بخشی از این برنامه‌ها است.

وی نواختن زنگ دفاع مقدس، برگزاری افتتاحیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره فانوس. تئاتر خیابانی و نمایش‌های خیابانی، رونمایی از دو اثر، فضاسازی در سطح استان، بزرگداشت هفته دفاع مقدس با نصب پوستر، برگزاری مراسم سخنرانی با موضوع پدافند غیرعامل را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: گل‌افشانی و غبارروبی مزار شهدا در دستگاه‌های دولتی، برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات دفاع مقدس، پیاده‌روی و زیارت عاشورا، اکران و پخش فیلم‌های دفاع مقدس، نام‌گذاری اماکن توسط شهرداری و برخی دستگاه‌ها از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

در حال به روز رسانی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1502080

مهمترین اخبار ایران و جهان: