نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 18:39

تشدید اختلاف ایتالیا با اتحادیه اروپا بابت حضور روزافزون مهاجران

همزمان با ورود موج بسیاری از مهاجران به ایتالیا در روزهای گذشته، اختلاف این کشور با اتحادیه اروپا شدت گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حضور هزاران مهاجر از سواحل شمال آفریقا به ایتالیا بحرانی را در این کشور ایجاد کرده و موجب اختلاف ایتالیا با اتحادیه اروپا شده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» این اختلاف به بحث بر سر تقسیم مسئولیت در میان کشورهای اتحادیه اروپا منجر شده است.

«جورجیا ملونی» روز یکشنبه در نشست خبری با «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در جریان سفر به این کشور گفت که اتحادیه اروپا باید برای مقابله با چالش‌های مهاجرت کنترل‌ نشده همکاری کند. ملونی گفت:«آینده اروپا به ظرفیت اروپا برای رویارویی با چالش های بزرگ بستگی دارد.»

فون در لاین نیز گفت: «مهاجرت غیرقانونی  چالش اروپایی است که نیاز به واکنش اروپا دارد.»

بنابر اعلام آژانس مهاجرت سازمان ملل، بین دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته حدود ۸۵۰۰ نفر با ۱۹۹ قایق وارد ایتالیا شدند.

 

صلیب سرخ ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد، انتقال مهاجران به جزیبره «سیسیل» با جریان ورود مهاجران جدید مطابقت ندارد. بنابر اعلام آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد، امسال بیش از ۲۰۰۰ نفر با حرکت از شمال آفریقا به ایتالیا و مالت جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا در حال تلاش برای بازنگری قوانین در مورد نحوه رسیدگی به جریان مهاجران است. در فرانسه اعضای راست افراطی می‌گویند پاریس نباید به هیچ مهاجری از «لامپدوزا» اجازه عبور از مرز ایتالیا را بدهد.

منابع دولتی فرانسه گفتند که ملونی و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، درباره لزوم تقویت همکاری در سطح اروپا صحبت و توافق کردند.

چندی قبل منابع خبری از کشته شدن ۴۱ مهاجر در جزیره «لامپدوزا» در ایتالیا خبر دادند. در این حادثه تلخ  ۴۱ مهاجر در کشتی غرق شده نزدیک جزیره «لامپدوزا» کشته شدند. این قایق  از منطقه «اسفاکس» در تونس به راه افتاد، اما پس از چند ساعت واژگون و غرق شد. بازماندگان این حادثه که سه مرد و یک زن اهل ساحل عاج و گینه بود گفتند که توسط یک کشتی باری نجات یافته و سپس به یک کشتی گارد ساحلی ایتالیا منتقل شدند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501680

مهمترین اخبار ایران و جهان: