نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 14:02

مبلغان برای تاثیرگذاری در جامعه باید به مسائل روز مسلط و آگاه باشند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نفوذ کلام در تبلیغ خیلی مهم است، مبلغان باید همواره با مطالعه، علم و آگاهی خود را ارتقا داده و خود به لحاظ علمی بروز کنند و از تکرار مطالب پرهیز نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورزهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در همایش منطقه‌ای نقش مبلغات در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف که در اردوگاه امام علی برگزار شد، اظهار کرد: تاثیرگذاری و خودسازی و توانمندی در علم و پژوهش از ویژگی مبلغان است.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان برای تاثیرگذاری لازم در جامعه باید به مسائل روز مسلط و آگاه باشند، گفت: عدم اگاهی به علم روز زمینه سواستفاده را فراهم می‌سازد، لذا مبلغان باید هوشمند بوده و همواره در تبلیغات خود به نسبت به موقعیت زمانی و مکانی  بتوانند با بازی با کلمات تاثیرگذاری حداکثری را داشته باشند.

وی تسلط بر مهارت‌های نرم‌افزاری را دیگر ویژگی مبلغان عنوان کرد و افزود: مبلغان جدایی از رشته تحصیلی باید آموزش مهارت‌های نرم افزاری را در اولویت کار خود قرار دهند چون به علم‌افزایی و کارایی‌شان تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: نفوذ کلام در تبلیغ خیلی مهم است، مبلغان باید همواره با مطالعه، علم و آگاهی خود را ارتقا داده و خود به لحاظ علمی بروز کنند و از تکرار مطالب پرهیز نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: ارتباط موثر با جامعه از دیگر مولفه‌های یک مبلغ موفق و تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: مبلغان باید فهم درستی از حوادث و اتفاقات جامعه داشته باشند به ویژه زنان مبلغه باید در فهم خانواده مسلط و در این راستا بسیار مطالعه کنند.

حجت‌الاسلام پورزهبی با اشاره به اینکه مهارت بر زندگی و مسائل خانوادگی یک حلقه گمشده در جامعه است، خاطرنشان کرد: مبلغان باید اجتماعی رفتار کرده و با عموم مردم متناسب به آنها رفتار کنند.

به گفته وی، مبلغان خدمت‌گزاران دین هستند و باید در امر تبلیغ از اخلاص کافی برخوردار باشند.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520180

مهمترین اخبار ایران و جهان: