نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 16:48

آینده از آنِ مسلمانانِ متمسک به پیامبر اکرم(ص) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه: اگر مسلمان جهان به سخنان و سیره پیامبر رحمت(ص) تمسک جویند آینده از آن‌ آن‌ها خواهند.

به گزارش به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه؛ آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر کرمانشاه در خطبه نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران کرمانشاهی ضمن تبریک میلاد مبارک حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: مسلمانان باید به پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان محور وحدت تمسک بجویند و تا زمانی که این مهم توسط مسلمانان رعایت گردد، آسیبی نخواهند دید و آینده از آن مسلمانان است.

 وی با اشاره به سقوط پرواز هرکولس سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش ایران ۱۳۶۰ که در تاریخ 7 مهرماه 1360 از اهواز به مقصد تهران در نزدیکی تهران سقوط کرد و گروهی از برجسته‌ترین فرماندهان جنگ ایران و عراق در این حادثه کشته شدند، افزود: هفتم مهرماه روز بزرگداشت بزرگان و فرماندهانی است که گوش‌به‌فرمان رهبر خود بودند و با همه وجود برای انقلاب و کشور درراه اطاعت امر ولی‌شان تلاش و جان‌فشانی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به روز آتش‌نشان عنوان کرد: هفتم مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی است، مردانی که با خطر انداختن خود از آسیب‌ رساندن به مردم خودداری می‌کنند و عزیزان گران‌قدری را در این راه به شهادت رسیده‌اند که یادشان را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: امام راحل از سال 1342 همیشه در سخنانشان نوک حمله را به‌سوی اسرائیل و حامیان او متوجه می‌کردند، لذا روز نهم مهرماه که روز همدردی با کودکان فلسطینی نام‌گذاری شده است توجه ویژه به این موضوع داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: ما در نهم مهرماه روز سالمندان راداریم، کسانی که همواره در دین مبین اسلام حسب امر خداوند متعال و رسول او تکریم این افراد سفارش شده و باید باجان و دل به آن‌ها احترام بگذاریم.

آیت‌الله علما ضمن اشاره به سختی‌های و مرارت‌های حضرت امام درراه انقلاب و اسلام، خاطرنشان کرد:‌ سیزدهم مهر که روز تبعید امام راحل است و روزی که رژیم پهلوی وجود امام را در کشور برنتابید و ایشان را تبعید کردند.

امام‌جمعه کرمانشاه ضمن گرامیداشت روز سیزدهم مهرماه مصادف با روز نیروی انتظامی بیان داشت: نیروی انتظامی همواره جان‌برکف درراه امنیت مردم و ایجاد نظم و امنیت در تلاش و مجاهدت بوده است.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519480

مهمترین اخبار ایران و جهان: