نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 11:10

استفاده از مواد امحاکننده آلودگی نفتی در پاکسازی آب‌های گناوه

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ششمین روز از عملیات مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های گناوه پاشش دیسپرسنت (مواد امحا کننده آلودگی نفتی) توسط شناور خلیج فارس انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ششمین روز از عملیات مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های گناوه پاشش دیسپرسنت (مواد امحا کننده آلودگی نفتی) توسط شناور خلیج فارس و پایش منطقه توسط شناور هادی ۵ انجام گرفت که دور جدید عملیات نیز با آرام شدن دریا، از شنبه انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پیرو اعلام آلودگی نفتی در شنبه هفته جاری از همان ساعت اولیه پس از هماهنگی‌های صورت گرفته، عملیات مقابله آلودگی با حضور تیم‌های دریایی این اداره کل و با بهره گیری از تمامی تجهیزات و امکانات موردنیاز آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته میزان آلودگی نفتی در سه مایلی بندر گناوه اکنون بسیار کاهش پیدا کرده اما تا پاک سازی کامل هنوز فاصله داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: عامل اصلی در تأخیر پاک سازی کامل آب‌های گناوه تداوم نشت نفت از خط انتقال گناوه – خارگ است که این مهم تاکنون به طور کامل انجام نشده است.

شکیبی نسب ادامه داد: با توجه به مشخص شدن موقعیت نشت نفت انتظار می‌رود در کمترین زمان ممکن نسبت به عملیات تعمیر کامل خط لوله انتقال نفت و اتمام نشت نفت محقق شود چراکه تا وجود نشت نفت امکان پاک سازی کامل فراهم نمی‌شود.

استفاده از مواد امحاکننده آلودگی نفتی در پاکسازی آب‌های گناوه

وی گفت: با توجه به تلاطم و مواج بودن خلیج فارس بخش عملیات عمومی نفت باید پس از آرام شدن دریا نسبت به اعزام تیم فنی و انسداد محل نشت نفت اقدام کند.

شکیبی نسب تصریح کرد: اداره کل دریانوردی استان بوشهر در جریان آلودگی نفتی به عنوان هماهنگ کننده دستگاه‌های متولی نقش خود را ایفا کرده و همچنین تیم‌های تخصصی اداره کل نیز از ساعات نخست در محل وقوع آلودگی نفتی در منطقه حاضر و عملیات پاک سازی را آغاز کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479636

مهمترین اخبار ایران و جهان: