نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 17:42

شبکه کتابخانه‌ای مهم‌ترین شبکه فرهنگی کشور است

خرم‌آباد- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شبکه کتابخانه‌ای مهم‌ترین شبکه فرهنگی کشور است، گفت: در ۱۸ هزار خانه بهداشت کتابخانه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی بعدازظهر جمعه در مراسم بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با بیان اینکه امیدواریم استان لرستان بتواند عقب ماندگی‌های گذشته را در دولت سیزدهم جبران کند، اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در کشور پروژه‌های نیمه تمام است که سال‌های سال نیمه تمام باقی مانده بودند.

وی با اشاره ظرفیت‌های حوزه فرهنگ، هنر، تاریخ، منابع طبیعی، و منابع انسانی لرستان، افزود: باید این پیشرفت و تعالی در حوزه فرهنگ و هنر رخ دهد و حوزه فرهنگ و هنر نیاز به یک حرکت جدی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره وجود هزار کتابخانه در کانون کودکان و نوجوانان در سطح کشور، گفت: ۱۰ هزار مسجد در کشور کتابخانه دارند و در ۱۸ هزار خانه بهداشت نیز کتابخانه با همکاری وزارت بهداشت ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران، مردمی فرهنگی هستند و ایران یک جغرافیای بزرگ فرهنگی در دنیا دارد، تصریح کرد: ایران بزرگ ما طبیعی است که طلایه دار حوزه فرهنگ در منطقه باشد.

اسماعیلی بیان کرد: حوزه فرهنگ، اصل حرکت انقلاب اسلامی ایران در منطقه است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش زیرساخت‌های سخت افزاری مانند کتابخانه‌ها، گفت: مجتمع فرهنگی هنری خرم‌آباد در حال حاضر بالای ۴۰ درصد پیشرفت دارد و این در حالیست که قبل از این دولت تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی از تلاش برای گره گشایی از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: شبکه کتابخانه ای مهم‌ترین شبکه فرهنگی ما و محل گره خوردن همه اقشار است و کتابداران باید به عنوان هادیان فرهنگی در این مجموعه فعالیت داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480280

مهمترین اخبار ایران و جهان: