نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 13:10

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷ طرح آبرسانی در شهرستان ابهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: همزمان با هفته دولت ۷ طرح آبرسانی در شهرستان ابهر به به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهره‌برداری از طرح آبرسانی به مجتمع «خراسانلو» با اعتبار ۳۰میلیارد ریال از جمله این طرح‌هاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: با اجرای این طرح، مشکل تامین آب روستاهای «کوه زین»، «مهستان» و «خراسانلو» در منطقه «صائین قلعه» رفع و مشترکین از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

وی افزود: این طرح شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه، نصب تجهیزات الکتریکی و مکانیکی و احداث یک هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال است که جمعیتی افزون بر ۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار داد.

جزء‌قاسمی بیان داشت: حفر و تجهیز چاه جدید شهر ابهر به عمق ۱۸۰ متر و با دبی ۳۰ لیتر در ثانیه و احداث یک هزار متر خط انتقال با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال دیگر طرحی بود که به مناسبت هفته دولت در شهرستان ابهر آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: بهره‌برداری از تامین آب پایدار مجتمع آبرسانی «درسجین» نیز با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال دیگر طرحی بود که به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

وی تصریح کرد: با افزایش آبدهی این مجتمع از ۸ لیتر به ۱۲ لیتر بر ثانیه، مشکل تامین آب روستاهای «درسجین»، «ازناب»، «شیورین»، «آغچه کند»، «خلیفه حصار» و «توده بین» رفع شد.

جزء‌قاسمی یادآور شد: احداث یک هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال و تعویض الکتروپمپ و منصوبات الکتریکی چاه آب این مجتمع نیز از دیگر بخش‌های طرح افزایش آبدهی مجتمع درسجین بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: به همین مناسبت عملیات اجرایی حفر چاه عمیق جدید شهر «صائین قلعه» به عمق ۱۸۰ متر و احداث خط انتقال به طول ۶۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال نیز آغاز شد.

وی گفت: طرح تامین آب روستای «عباس آباد» با ۵ میلیارد ریال اعتبار و اصلاح و نوسازی کامل شبکه توزیع آب روستای «گلی» با اعتبار ۵ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح‌هایی بودند که همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475180

مهمترین اخبار ایران و جهان: