نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 13:21

خرید لیمو ترش در هرمزگان از مرز ۱۰ هزار تن گذشت

بندرعباس - رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: خرید لیمو ترش در استان هرمزگان از مرز ۱۰ هزار تن گذشت.

محمدرضا ماندگاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خرید توافقی لیمو ترش در استان هرمزگان با با رشد سه برابری، از مرز ۱۰ هزار تن گذشت.

وی تصریح کرد: با هدف ایجاد تعادل و توازن در بازار عرضه لیموترش از ابتدای فصل خرید تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن لیموترش مازاد بر نیاز باغداران خریداری شده است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه ۴مرکز خرید هشتبندی، جغین، آبنمای رودان و برنطین در شهرستان‌های رودان و میناب کار خرید را بر عهده دارند، گفت: لیمو ترش بسته به نوع درجه از ۷ تا ۱۰ هزار تومان از باغداران خریداری می شود.

وی افزود: میزان خرید لیموترش از باغدارن استان با ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده که این میزان برای نخستین بار در استان خریداری شده است.

ماندگاری خاطرنشان کرد: عمده محصول خریداری شده به مراکز خشک کن در آبنمای رودان، حاجی آباد، جغین و هشتبندی جهت فراوری و تبدیل به لیمو عمانی ارسال شده و بخشی کمی نیز جهت تولید کنسانتره به کارخانه سنوس جیرفت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه وجه خرید لیموترش در سامانه ثبت و بزودی به حساب باغداران واریز می‌شود، گفت: مرحله اول پرداختی در سامانه ثبت و جهت واریز بحساب باغداران ارسال شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475036

مهمترین اخبار ایران و جهان: