نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 21:03

توزیع ۶۹ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر اسفراین

فرماندار اسفراین از توزیع ۶۹ دستگاه پنل خورشیدی ۱۰۰ واتی میان عشایر اسفراینی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، عصر امروز مسلم نوری، فرماندار اسفراین در جمع عشایر این شهرستان از توزیع ۶۹ دستگاه پنل خورشیدی ۱۰۰ واتی به عشایراسفراینی خبرداد، اظهارکرد: عشایر، موثرترین و در عین حال کم هزینه ترین قشر جامعه بوده و همواره به عنوان قشری مولد در جامعه مورد توجه قرار داشته و دارند.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص رفع مشکلات عشایر و هماهنگی انجام شده جهت تامین آب شرب عشایر، تکمیل سایت اسکان عشایر و توزیع آرد بین آنها، گفت: با توجه به جمعیت عشایر در شهرستان ضروریست نگاه ویژه ای به این قشر از جامعه که نقش بسزایی در تولید کشور دارند، شود.

فرماندار اسفراین افزود: طرح ساماندهی عشایر با هدف ارتقا سطح زندگی آنها در دست پیگیری است و قرار است با همکاری فرمانداری جوین، محور جوین به روستای کلاته سنجر به منظور دسترسی بهتر عشایر به خدمات بهسازی شود.

نوری همچنین با توجه به مسئله عشایر منطقه در خصوص مشکل آموزش به دانش آموزان در ماه های آبان و آذر تصریح کرد: دانش آموزان این منطقه به منظور حل مشکل می توانند با پیگیری توسط آموزش و پرورش شهرستان آموزش خود را در روستاهای مجاور ادامه دهند.

امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از حذف ارز ترجیحی از نهاده‌های دامی و افزوده شدن مشکلات عشایر افزود: صدور کالا برگ و مشخص شدن سهم عشایر در تولید و عرضه محصولات دامی و همچنین تعریف ردیف اعتباری جدید در حوزه دامداری در جهت خرید تضمینی محصولات دامی باعث کاهش مشکلات عشایر خواهد شد.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 991536

مهمترین اخبار ایران و جهان: