نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 18:23

توزیع ۵۲ تن گاز مایع برای استفاده خانوارها در گناباد

فرماندار گناباد از توزیع ۵۲ تن گاز مایع برای استفاده خانوارها به‌عنوان سوخت جایگزین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، رضا نصیری اظهار کرد: سرمای سخت روزهای اخیر در گناباد و برودت هوا طی سالیان گذشته در این شهرستان کم‌سابقه بود و تأمین گاز را روی مدار بحران قرار داد.

وی بیان کرد: موج سرمای شدید موجب شد اکثر شهرستان‌های هم‌جوار گناباد در تأمین گاز خانگی دچار مشکل شوند ولی تا این لحظه با همراهی مردم در مصرف بهینه، گاز خانگی در هیچ یک از مناطق گناباد قطع نشده است.

فرماندار گناباد با اشاره به اینکه میزان متوسط فشار گاز در این شهرستان ۴۰۰ است، تصریح کرد: طی روزهای اخیر این میزان به ۱۳۸ تا ۱۴۲ رسید که بالاجبار گاز برخی اداره‌ها، صنایع و بازار قطع شد تا خانواده‌ها در منازل دچار مشکل تأمین گاز نشوند زیرا خط قرمز ما رساندن گاز به منازل مردم است.

نصیری با یادآوری اینکه ۵۲ تن گاز مایع برای استفاده خانوارها به‌عنوان سوخت جایگزین توزیع‌شده است، گفت: با همکاری هلال‌احمر به هر خانوار متقاضی ۲۰ لیتر نفت سفید توزیع اختصاص یافت و یک هزار و ۵۰۰ چراغ‌نفتی نیز در اختیار مراکزی که به‌عنوان گرمخانه پیش‌بینی‌شده بود قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۱۰ نانوایی در گناباد امکانات لازم برای بهره‌مندی از سوخت دوم را دارند و ۱۶ نانوایی دیگر نیز از امروز سوخت دوم خود را به کار گرفتند تا در مصرف گاز صرفه‌جویی شود و در صورت قطع احتمالی گاز، مردم برای تأمین نان دچار مشکل نشوند.

فرماندار گناباد تأکید کرد: این شهرستان همچنان روی مدار بحران قرار دارد بنابراین مردم با پیوستن به پویش هر خانه یک اتاق گرم در مصرف هرچه بهتر گاز صرفه‌جویی کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 981136

مهمترین اخبار ایران و جهان: