نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 20:19

لزوم تسهیل رفع تعهدات ارزی واحدهای صنعتی کوچک/ تامین سرمایه در گردش مشکل عمده واحدهای تولیدی است

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی پیشنهاد مشخص خود برای تولید و صنعت در حوزه ارز تثبیت رویه فعلی برای صنایع بزرگ و مادر دانست و گفت: ولی در مورد صنایع کوچک باید روند رفع تعهدات ارزی روان شود و اجبار به نیما بودنش کاهش یابد، تا گردش ارز و ریال این واحدها تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری، با دعوت و همراهی علی یگانه‌فرد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان رئیس و هیأت رئیسه اتاق و مدیرکل صمت و جمعی از مدیران استان از واحدهای تولیدی صنایع برق و الکترونیک و سیم و کابل بازدید کرد.

بازدید از سه واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشراق و یک واحد صنعتی در شهرک نوآوران زنجان و همچنین سه واحد صنعتی دیگر در شهرستان ابهر انجام شد.

واحدهای تولید سیم و کابل فشار ضعیف و فشار قوی، عایق‌های الکتریکی و آمیزه‌های پلیمری از شاخه‌های صنعتی برق و الکترونیک استان از جمله واحدهایی بودند که مورد بازدید قرار گرفت.

در پایان این بازدیدها مصطفی طاهری طی گفت‌وگویی به بازدید خود از واحدهای تولیدی صنایع برق و و قدرت استان با محوریت سیم و کابل اشاره و اظهار کرد: در مجموع در بازدید از 9 واحد تولیدی ضمن اینکه دید روشنی از این واحدها به دست آمد با ظرفیت‌های این حوزه به ویژه در حوزه اشتغال آن‌ها اطلاعات قابل توجهی به دست آمد.

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی اشتغال سیم و کابل را حدود 3 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: تکنولوژی این واحدها اغلب، «های‌تک» و دانش‌بنیان هستند به طوری که تولیدات آن‌ها انحصاری و مخصوص این واحدها بود.

وی مشکلات موجود در واحدهای تولید سیم و کابل را متداول دانست و ادامه داد: چند مجموعه از این واحدهای تولیدی هم درصدد توسعه هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری برای تاثیرگذاری مثبت بازدید انجام شده در تصمیم‌گیری‌های آینده گفت: در حوزه کنترل بازار ارزمشکل و خلاء قانونی وجود ندارد و دولت و بانک مرکزی مانعی برای تغییر سیاست‌های ارزی وجود ندارد.

وی پیشنهاد مشخص خود برای تولید و صنعت در حوزه ارز تثبیت رویه فعلی برای صنایع بزرگ و مادر دانست و افزود: ولی در مورد صنایع کوچک باید روند رفع تعهدات ارزی روان شود و اجبار به نیما بودنش کاهش یابد، تا گردش ارز و ریال این واحدها تسهیل شود.

طاهری عمده گرفتاری حال حاضر را سرمایه در گردش دانست و افزود: این کمبود نسبت به سال گذشته مشهود است که امیدوارم دولت بتواند آن را جبران کند.

در پایان بازدیدهای نیز جلساتی در محل کارخانجات و واحدهای تولیدی در راستای بررسی موانع و ارائه نقطه نظرات فعالان این حوزه برگزار شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 981280

مهمترین اخبار ایران و جهان: