نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 17:06

تلاش دولت توسعه زمینه همکاری کشورهای دیگر در داخل کشور است

زنجان-معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه تلاش دولت توسعه زمینه همکاری کشورهای دیگر در داخل کشور است، گفت: تمایل کشورهای دنیا به سرمایه گذاری اقتصادی با ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فکری ظهر شنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت ترانس سازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشورهای منطقه مثل چین، روسیه و هند و خیلی از کشورهای دیگر تمایل به همکاری با ایران دارند، گفت: تلاش دولت توسعه زمینه همکاری کشورهای دیگر در داخل کشور است.

وی با بیان اینکه تمایل کشورهای دنیا به سرمایه گذاری اقتصادی با ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته استف افزود: بخش زیادی از عملیاتی شدن و به نتیجه رسیدن این علاقه مندی‌ها به خود ما بستگی دارد که بتوانیم ظرفیت‌های موجود را فعال کرده و موانع داخلی را رفع کنیم.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: باید بخش‌های مختلف دولت و نظام به صورت هماهنگ برای عملیاتی کردن ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه‌گذاری حرکت کنند.

فکری افزود: حرکت به سمت استان‌ها و صنایعی که زمینه را برای جذب سرمایه گذاری آماده کردند، در دستور کار است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: تحریم علیه یک کشور یک مفهوم بیشتر ندارد به این معنی که کشورهایی مخالف توسعه ایران هستند و یا توسعه ایران در جهت منافع آنها نیست بنابراین در مسیر حرکت این کشور مانع تراشی می‌کنند.

فکری ا بیان اینکه استان زنجان از ظرفیت های متنوع و غنی معدنی و صنعتی برخوردار است، افزود: زنجان از جمله استان‌هایی است که زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری در آن آماده است که امیدواریم با کمک دولتی ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 946036

مهمترین اخبار ایران و جهان: