نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 15:20

بساط سگ‌های خانگی در مازندران جمع می‌شود/ برخورد جدی با کشف حجاب علنی

استاندار مازندران گفت: رواج سگ‌های خانگی جزء ماموریت قطعی سرویس‌های اطلاعاتی در داخل کشور است که شاید برای خیلی‌ها این مهم یک مسئله عادی باشد ولی براساس احکام شرعی نگهداری سگ‌های خانگی حرام و غیرقانونی است و مجازات دارد که می‌بایست برخورد سلبی با این موضوعات شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،  سید محمود حسینی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه عفاف و حجاب استان با عنوان اینکه عفاف و حجاب یک پدیده‌ای است که در طول سال‌های سال بعد از انقلاب با توجه به رویکردهای اساسی انقلاب شکل گرفت  در دولت های مختلف فراز و فرودهایی داشت ، اظهار کرد:در برخی از دولت‌ها سهل انگاری و بی‌تفاوتی، بی‌عملی وجود داشت که باعث جسور شدن هنجارشکنان اجتماعی شد.

وی افزود: سیاست‌های قاطعی در رابطه با مسئله حجاب اتخاذ نشد و در تهاجم فرهنگی دشمن از این رسوخ استفاده کرده است و این موضوع را امروز تبدیل به یک موضوع امنیتی کرده در حالیکه در مقاطعی این یک موضوع اجتماعی بود  و ماهیت این موضوع از ابتدا یک ماهیت  فرهنگی بوده است.

استاندار مازندران تصریح کرد: دشمن در طول این سال‌ها برای این بخش از مسئله اجتماعی بودجه‌های زیادی گذاشت تا بتواند کشور ما را از حجاب و عفاف تهی کند که متاسفانه پیشروی جریاناتی که مخالف قوانین جمهوری اسلامی در موضوع حجاب بودند و تجلی افراد خاص در جامعه که در زمینه رعایت پوشش قانونی و شرعی تلاش کردند قبح عفاف و حجاب را در جامعه بشکنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه یکی از مسائلی که در جنگ اخیر دشمن علیه نظام اسلامی اتفاق افتناد کشف حجاب رمز عملیات بوده است و در فتنه‌ای که در سال ۸۸ دشمن علیه ما طراحی کرد رمز فتنه تقلب بود و در این فتنه موضوع اساسی از مقوله حجاب شروع شد ، ادامه داد: نظام اسلامی می‌بایست بیش از پیش به مسئله عفاف و حجاب توجه لازم انجام دهد چرا که در آینده به پاشنه آشیل نظام می‌شود و در اغتشاشات اخیر شبکه‌های فساد در مقوله حجاب به خیابان‌ها آمدند که به نوعی بیانگر اقدام تشکیلاتی علیه نظام می‌باشد که تبدیل به یک ابزار امنیتی برای دشمنان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان مازندران با مباحث پیچیده اجتماعی بویژه در بخش حجاب و عفاف مواجه هستیم که در سال‌های گذشته اقدامات راهبردی صورت نگرفته است و  مهم ترین روش برخورد با چنین پدیده‌ای اقدامات ایجابی است که اثرگذارتر می‌باشد البته بخش مختصری که با ماموریت جریان‌های بیرونی فعالیت می‌کنند با اقدام سلبی باید با آنها برخورد شود.

استاندار مازندران گفت: رواج سگ‌های خانگی جز ماموریت  قطعی سرویس‌های اطلاعاتی در داخل کشور است که شاید برای خیلی‌ها این مهم یک مسئله عادی باشد ولی براساس احکام شرعی نگهداری سگ‌های خانگی حرام و غیرقانونی است و مجازات دارد که می‌بایست برخورد سلبی با این موضوعات شود و بدون تردید بساط سگ‌های خانگی در مازندران جمع می‌شود.

حسینی‌پور بیان کرد: در استان مازندران بخش اعظمی از ناهنجاری‌هایی که گریبان ما را گرفته است بدلیل مقوله گردشگری و مسافر خیز بودن این استان است که خانواده‌های روستایی مازندران  تمایل به نگهداری سگ‌های خانگی دارند که رواج پیدا کرده است.

وی گفت: در مازندران  گروه خلاف فرهنگ عمومی کشور برای انجام تخلفاتشان این استان را انتخاب می‌کنند که منازل همشهری‌های ما مکانی شد برای اجرای فساد این افراد؛ رشد جمعیت بدلیل مسائل فرهنگی و تبلیغ مسافران غیربومی در مازندران متوقف شده است و باید بسیار دقیق و کارشناسانه با استفاده از همه تجربیات گذشته این موضوع مهم را دنبال کنیم .

استاندار مازندران بیان کرد: با هنجارشکنان ظاهری باید با قدرت برخورد کنیم  بویژه مقوله کشف حجاب که اگر امروز با ملاحظات دقیق در مقابل  گرفتن روسری برخورد نکنیم در آینده نزدیک با برهنگی مواجه خواهیم بود و با عناصر کشف حجاب علنی می‌بایبست با قدرت برخورد کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 945736

مهمترین اخبار ایران و جهان: