نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 11:16

بارش‌ها در استان سمنان ادامه دارد/ آلاینده‌ها دوباره آمدند

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بارش ها در ارتفاعات استان سمنان همچنان ادامه دارد همچنین از تا پایان هفته شاهد برودت هوا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که همزمان با روز سه شنبه بارش باران و برف که از اوایل هفته سراسر استان سمنان را بر گرفته، تداوم خواهد یافت و تا فردا ارتفاعات استان بازهم شاهد بارش خواهد بود.

اما سامانه کم فشار بارشی کم کم از سمت شرق از استان سمنان خارج شده و آلاینده‌ها از امروز از سمت غرب استان و نواحی صنعتی وارد استان شده‌اند به گونه‌ای که آسمان شهرستان‌های سمنان، گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی آلوده، غبار آلود و همراه با آلاینده‌ها اعلام شده است.

آفتاب سرد به سمنان بازگشت

برای امروز سه شنبه در سمنان مرکز دیار قومس آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد است اما به مرور بر میزان آلاینده‌ها و غبار جوی افزوده می‌شود بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز ۹ درجه بالای صفر و صفر درجه اعلام شده که فردا این میزان به ۹ درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.

تمام شاخص‌ها نشان می‌دهند که هوا طی امروز و فردا در استان سمنان سردتر خواهد شد نمونه آن در سمنان بود اما در شاهرود نیز اتفاق مشابهی رخ خواهد داد. بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود هفت و یک درجه بالای صفر است که برای فردا به هفت و یک درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.

در شاهرود و دامغان و مناطق دیگر شرقی اما برعکس غرب صنعتی، خبری از آلاینده‌ها نیست آسمان شاهرود نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد است و همزمان با صبح سه شنبه دماسنج‌ها عدد شش را نشان می‌دهند.

دامغان سرد و نیمه ابری

آسمان مرکز دیار صد دروازه نیز نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد است بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان هفت و یک درجه بالای صفر عنوان شده که فردا به شش درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت همچنین برای ارتفاعات این شهرستان بارش پیش بینی شده است.

دیشب در میامی باران باریده است آسمان این شهر نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد اعلام شده و بارش‌های پراکنده امروز نیز ادامه خواهد داشت در بخش رضوان هوا ابری است و روز قبل شاهد بارش بودیم. دمای هوا هم اکنون در رضوان یک درجه بالای صفر اعلام شده و طی ۲۴ ساعت گذشته دو و نیم میلیمتر بارندگی انجام شده است.

در گرمسار برخلاف رضوان آسمان کاملاً صاف همراه با غبار و آلاینده‌ها است بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۲ و سه درجه بالای صفر است جز همین آلاینده‌ها و غبار جوی پدیده دیگری در آسمان صنعتی ترین شهرستان استان سمنان دیده نمی‌شود.

بارش در ارتفاعات

در نهایت باید گفت هواشناسی اعلام کرده: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، فعالیت سامانه بارشی، سبب بارش باران و برف، مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی شمالی و وزش باد شدید و کولاک برف در مناطق کوهستانی می‌شود.

همچنان تردد در محورهای مواصلاتی مرتفع و گردنه‌های استان سمنان نیازمند همراه داشتن تجهیزات زمستانی است چرا که امروز و بامداد فردا نیز در گردنه‌ها شاهد بارش خواهیم بود که خاطرات رانندگی را افزایش می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 937980

مهمترین اخبار ایران و جهان: