نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 16:19

پردیس در سوگ حضرت فاطمه(س) سیاهپوش شد

همزمان با سالروز شهات حضرت زهرا(س)، دسته های عزاداری در شهرستان پردیس به راه افتاد و مردم این شهرستان در سوگ بی بی دوعالم به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، پیش‌از‌ظهر امروز دسته های عزاداری در دو نقطه از شهرستان پردیس به راه افتاده و در سوگ شهادت حضرت فاطمه(س) به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

با تاسی از حضرت فاطمه(س) با جنگ شناختی مقابله کنیم

حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در حاشیه مراسم عزاداری در امامزاده سلطان مطهر(ع) بومهن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: امروز علاوه بر تمام برنامه هایی که در این هفته در شهرستان پردیس برگزار و در نقاط مختلف این شهرستان پارچه سیاه برافراشته شد، در چند نقطه از شهرستان برنامه خروج دسته عزاداری به راه افتاد.

وی گفت: مردم بومهن از مسجد جامع اهل بیت علیه السلام به سمت خیابان طلایه این شهر و سپس به سمت امامزاده سلطان مطهر(ع) رفته و به عزاداری پرداختند.

 

امام جمعه پردیس افزود: امروز همچنین از مسجد الغدیر مصلی نماز جمعه در فاز ۴ هیئات عزاداری این مسجد به سمت فاز سه حرکت و دسته‌های عزاداری در این منطقه به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حضور مردم در این هوای سرد و برفی قابل توجه و قابل تقدیر بود، ابراز کرد: درسی که مردم از ایام فاطمیه(س) می گیرند همان درسی است که حضرت زهرا(س) در زمان امیرالمومنین علیه السلام دادند.

وی اضافه کرد: دشمن در آن زمان با جنگ شناختی مردم را از اهل بیت(ع) و ولایت جدا کردند و سقیفه را تشکیل دادند و حدود ۲۵ سال خلافت را غصب کردند و امیرالمومنین علیه السلام را نگذاشتند حکومت اسلامی برپا کند.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: لذا یکی از درس‌هایی که ما از ایام فاطمیه(س) می گیریم همین است که همانگونه که در آن زمان دشمن با جنگ شناختی، دروغ، جعل و با روایات جعلی مردم را بسمت خود کشاند، امروز هم باید مراقب دشمن باشیم تا با این ترفند مردم را منحرف نکند.

امام جمعه پردیس افزود: دشمنان با دروغ هایی که در این ۴۳ سال انقلاب گفتند به دنبال اهداف شوم خود بودند و در اغتشاشات اخیر بیشترین دروغ را منتشر کرد.

وی ادامه داد: باید مراقب دروغ‌ها، جعلیات و شایعه‌های دشمن باشیم و یکی از درسهایی که ما از گذشته می گیریم این است که دشمن همیشه سعی دارد با دروغ به اهداف شوم خود برسد.

 

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: ما باید همانند حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با جنگ شناختی مقابله کنیم زیرا حضرت زهرا(س) با تبیین، با خطبه خواندن و رسوا کردن منافقین، جنگ شناختی آنها را خنثی کرد.

امام جمعه پردیس عنوان کرد: امروز باید از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها درس گرفته و با حضور خود، عزاداری‌ها، جهاد تبیین، سخنرانی ها و با مداحی اهل بیت علیه السلام بتوانیم با جنگ شناختی دشمنان مقابله کنیم.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 938580

مهمترین اخبار ایران و جهان: