نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 18:32

بانو زهرا(س) الگو و اسوه جهاد تبیین است/ روضه های خانگی در راستای جهاد تبیین توسعه پیدا می کند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حضرت زهرا(س) نمونه بارز و الگو ویژه در راستای جهادتبیین در صیانت از ارزش ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت الاسلام رضا دیلمی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمیه اظهار کرد: در جلسه ستاد شئون فرهنگی استان برنامه های متنوع و مختلفی در ایام فاطمیه در راستای شعائر و تکریم فاطمی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: استان گلستان الگو وحدت و انسجام اسلامی بوده و مردم شیعه و سنی این استان ارادت خاصی به اهل بیت و ائمه اطهار داشته و محب آنها هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) مولفه های بی بدیل در سیره زندگی خود چه در جایگاه همسرداری و فرزند داری و چه در ساحت اجتماعی و صیانت از اسلام و ارزش ها داشته و الگو و اسوه بی نظیری در جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: طرح خانه مادری با هدف توسعه کمی و کیفی روضه های خانگی با محوریت جهادتبیین و تشریح منزلت و جایگاه اجتماعی زن و ساحت مختلف زن در تراز انقلاب اسلامی اجرا می شود.

دیلمی گفت: برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی، نذر فاطمی در راستای استمرار نهضت مواسات، اطعام دهی، اعزام مبلغین عمومی و تخصصی در راستای نشر مولفه های وحدت افرین و تعالی بخش، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، اجتماع بزرگ دختران و مادران، همایش فاطمیون، نشست های معرفتی و بصیرتی در راستای آشنایی بیشتر جوانان با مولفه ها و سیره های تمدن ساز از جنله برنامه های این ایام است.

وی بیان کرد: برنامه های ما در سطح استان گلستان در ایام دهه بصیرت کاملا مردمی و محله محوری در راستای ارتقاء باورهای دینی به ویژه نگاه و جایگاه زن در اسلام ناب محمدی(ص) بوده تا منزلت زن در الگوی سوم به زنان تبیین شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 938780

مهمترین اخبار ایران و جهان: