نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 09:40

نمایش عشق و دلدادگی در فجر ۴۴/دلبستگی مردم به انقلاب ناگسستنی است

گرگان- همزمان با فرارسیدن فجر ۴۴ مردم انقلابی گلستان هم به آذیین بندی خیابان ها و نصب پرچم در سردرب خانه ها پرداخته تا از این طریق بتوانند عشق و دلبستگی ناگسستنی خود به انقلاب را نشان دهند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: با فرارسیدن دهه مبارک فجر ۱۴۰۱، یک سال بر عمر پرافتخار انقلاب اسلامی ایران افزوده شد، انقلابی که سرآغاز فصل نوینی از زندگی پر افتخار و سراسر عزتمند میلیون‌ها ایرانی از قومیت‌ها و مذاهب مختلف بود.

در استان گلستان هم، به مانند سایر مناطق کشور از چند روز قبل، حال و هوای شهر و روستاها متحول شده است. آذین بندی معابر و خیابان‌ها و سر درب مغازه‌ها و پاساژها که بخش عمده‌ای از آنها به صورت خودجوش و مردمی خلق شد بیانگر، دلبستگی ناگسستنی مردم به انقلاب است.

هرچند برخی از ادارات و نهادهای تبلیغی با فضاسازی و نصب المان‌های ویژه دهه فجر، نوید رسیدن فجر ۴۵ را به مردم داده‌اند اما تکاپوی واقعی نزد جوانان و نوجوانان دیده می‌شود؛ نسل سوم و چهارمی که ثمرات و دستاوردهای انقلاب را در کتاب‌ها و از بزرگترها شنیده‌اند.

طنین آهنگ‌های انقلابی از محلات مختلف به گوش می‌رسد و مدارس و دانشگاه‌ها برخلاف تصور رسانه‌های معاند و وابسته، سرشار از نمایش دلدادگی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم به انقلاب جمهوری اسلامی ایران هستند.

خبرنگاران و اصحاب رسانه گلستان هم سعی کردند تا از قافله استقبال کنندگان از فجر انقلاب جا نمانند و روز گذشته (۱۱ بهمن) در یک حرکت خودجوش اقدام به نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در سر درب مغازه‌ها در خیابان‌های گرگان کردند تا نویدبخش فرارسیدن فجر انقلاب در سال ۱۴۰۱ باشند؛ انقلابی که دستاوردها و ثمرات آن پرشمار است. انقلابی که با وجود همه سیاه نمایی‌ها، سمپاشی‌ها و وارونه نمایی دستاوردهای آن توسط رسانه‌های دشمن، میلیون‌ها دوستدار و علاقه مند دارد.

نمایش عشق و دلدادگی در فجر ۴۴/دلبستگی مردم به انقلاب ناگسستنی است

مردم گلستان در حالی دهه فجر را جشن می‌گیرند که با وجود همه تحریم‌های سخت اقتصادی و تنگناهای شدید مالی دولت شاهد افتتاح و بهره برداری از هزاران پروژه خرد و کلان و ایجاد هزاران فرصت جدید شغلی در گلستان هستند.

دروغ پردازی دشمنان

فرمانده سپاه نینوای گلستان در خصوص دستاوردهای انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در این استان غیرقابل شمارش و کتمان‌ناپذیر است که باید شرح این خدمات برای جلوگیری از نمایش وارونه آن توسط دشمن، از سوی رسانه‌ها و اصحاب جراید به درستی تبیین و تشریح شود.

دستاوردهای انقلاب غیرقابل شمارش و کتمان ناپذیر است سردار علی ملک شاهکوهی افزود: نگاهی گذرا به هر کدام از بخش‌ها از جمله راه، بهداشت، برق و آب و مانند آن در دوران رژیم ستمشاهی و پس از پیروزی انقلاب نشان می‌دهد که اصلاً نمی‌توان این دو دوره را با یکدیگر مقایسه کرد.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه در مدت ۵۷ سال حکومت پهلوی تعداد روستاهای دارای آب آشامیدنی سالم گلستان ۱۵۰ روستا بود که این تعداد با رشد افزون بر ۶ برابری به بیش از ۹۰۰ روستا رسید و آبرسانی به بقیه روستاها هم در حال انجام است.

فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: همچنین تعداد روستاهای دارای برق گلستان از ۳۱۶ روستا در سال ۵۷ به بیش از هزار روستا رسید و خدمات جمهوری اسلامی در این بخش ۳.۵ برابر رژیم ستمشاهی پهلوی بود.

ملک شاهکوهی ادامه داد: در رژیم پهلوی هیچ واحد مسکونی برای مردم مستضعف ساخته نشده بود اما در جمهوری اسلامی با همکاری نهادهایی مانند جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام، سپاه و چند ارگان دیگر صدها هزار خانه برای مستضعفان و نیازمندان احداث شده و این روند همچنان ادامه دارد.

نمایش عشق و دلدادگی در فجر ۴۴/دلبستگی مردم به انقلاب ناگسستنی است

وی گفت: در حالی که قیمت فروش نفت ایران در دوره پهلوی به چهار برابر افزایش یافته بود، رژیم شاه به جای آن‌که این پول هنگفت را صرف پیشرفت و رفاه زندگی مردم کند، خرج ساخت و خرید ملک و کاخ در داخل و خارج کشور می‌کرد و به همین دلیل درآمد و سرمایه ارزی، دردی از فقر مردم نکاست.

فرمانده سپاه نینوای گلستان بیان کرد: به هین دلیل اغلب شهر و روستاهای گلستان در حکومت پهلوی دچار مشکل بوده و به عنوان نمونه همه روستاهای نوار مرزی این استان به جز کَرند تا سال ۱۳۵۷ فاقد آب آشامیدنی لوله کشی و حمام عمومی بود.

ملک شاهکوهی افزود: قبل از پیروزی انقلاب، استان گلستان بزرگراه نداشت اما اکنون بیش از ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده و خدمات جمهوری اسلامی نسبت به دوره پهلوی ۲۰۰ برابر شد.

وی از رسانه‌ها خواست این خدمات را برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین کنند تا دشمن با دروغ پردازی این دستاوردها را کتمان نکند.

لزوم بازگو کردن ثمرات انقلاب

امام جمعه کردکوی هم به خبرنگار مهر گفت: یکی از بخش‌های مهم جهاد تبیین بازگوکردن خدمات و ثمرات انقلاب ایران برای مردم منطقه است که نباید از آن غفلت شود.

حجت الاسلام محمد شیخی افزود: سرمایه اصلی ما، انسجام و وحدت ملی است که برای تقویت و استمرار این انسجام و وحدت، باید تلاش‌های انجام شده برای مردم بازگو شود تا کشور را در مقابل هرگونه تعرض و توطئه بیمه کنیم.

شیخی گفت: دشمن به دنبال سیاه‌نمایی امور است و خدمات را کتمان و حتی وارونه جلوه می‌دهد به عنوان مثال شهرهای محرومی مثل مراوه‌تپه یا گمیشان که اغلب ساکنان آن ترکمن‌های اهل سنت هستند همانند سایر شهرها از خدمات و زیرساخت‌های بهداشتی، آموزشی، فرهنگی برخوردار هستند.

نمایش عشق و دلدادگی در فجر ۴۴/دلبستگی مردم به انقلاب ناگسستنی است

خدمات قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست

استاندار گلستان هم در گفتگو خبری اظهارکرد: خدمات و دستاوردهای جمهوری اسلامی در ۴۴ سال اخیر در برخی بخش‌ها مانند بهداشت و درمان به دلیل اجرای طرح‌های زیربنایی، هدفمند و دارای چشم‌اندازی بلندمدت، الگوی کشورهای جهان و مجامع بین‌المللی است.

علی‌محمد زنگانه افزود: گسترش خدمات درمانی از روزهای اول پس از پیروزی انقلاب آغاز شد و بدون توقف در روزهای سختی مانند جنگ تحمیلی به روند روبه رشد خود ادامه داد تا جایی که مقایسه امکانات و تجهیزات درمانی ایران قبل و بعد از انقلاب غیرممکن است.

وی بیان کرد: دسترسی به خدمات عمومی مانند آب آشامیدنی و گاز هم پس از پیروزی انقلاب سرعتی غیرقابل تصور گرفت و روند خدمت رسانی در گلستان هم مانند دیگر مناطق کشور در حال انجام است.

زنگانه اضافه کرد: به عنوان مثال ۱۰۰ درصد شهرهای گلستان به طور کامل به شبکه گاز سراسری متصل هستند و به مردم وعده می‌دهیم تا دهه فجر سال آینده همه روستاهای گلستان هم به این شبکه متصل شوند.

گفتنی است طبق گفته مدیران، در دهه فجر امسال ۶ هزار و ۵۹۷ فقره طرح و پروژه با هفت هزار و ۷۶۹ هزار میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که این تعداد پروژه هشت هزار و ۸۴۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

از این تعداد طرح و پروژه هزار و ۶۷۳ فقره در حوزه عمرانی بوده که اعتبار آن چهار هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان بوده و چهار هزار و ۹۲۴ طرح هم با اعتبار سه هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، دهه فجر فرصتی برای بازگوکردن خدمات و دستاوردهای نظام و مجالی برای نمایش عشق و حمایت همه جانبه از انقلابی بوده که برای مانایی آن شهدای بسیاری تقدیم شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1011936

مهمترین اخبار ایران و جهان: