نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 16:35

شهرداری خانه ملت است

شهردار زنجان گفت: شهرداری خانه ملت است و همه فعالیت‌ها مرتبط با اقدامات شهرداری معطوف به مشارکت مردمی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا فیروزفر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه شهری آن مولفه‌های زیست محیطی تنوع گوناگونی دارد و باهم در کنش و در ارتباط هستند و آن گستردگی و وابستگی و تنوع مولفه‌های زیست محیطی شهر مستلزم این است که برنامه‌ریزی درستی در این حوزه اندیشیده شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه سعی شده در شهر زنجان در همه پروژه‌ها نگاه زیست محیطی به صورت ویژه باشد؛ اضافه کرد: یکی از وظایف ویژه شهرداری بحث پسماند است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه پسماند از جمله تفکیک از مبدا، دفع و جمع آوری آن گفت: علاوه بر بحث پسماند در حوزه برف روبی نیز موضوعات محیط زیستی رعایت شده است و بر همین اساس یک تغییر اساسی در این بخش ایجاد شد.

فیروزفر با اشاره به کاهش استفاده از نمک و استفاده از محلول نمک به جای آن اضافه کرد: در همین راستا با فعالیت دو کارخانه محلول نمک نیاز شهر برطرف شد، طرحی که به صورت موفق اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای موفق طرح استفاده از محلول نمک موجب درخواست سایر شهرها نیز برای استفاده از این محلول بود، اضافه کرد: با افزایش تولیدات کارخانه‌های فعال در این حوزه در تلاش هستیم که این محلول را به شهرهای دیگر هم بفرستیم.

شهردار زنجان گفت: همچنین در ارتباط با بحث زنجانرود، نیز صحبت شده است که این پروژه کلا به شهرداری واگذار شود و با آغاز عملیات اجرایی در این حوزه امیدواریم شاهد پاکسازی کامل آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری خانه ملت است و همه فعالیت‌ها مرتبط با اقدامات شهرداری معطوف به مشارکت مردمی بوده است، افزود: حتی پروژه های عمرانی نیز کاملا با مشارکت اهالی انجام می شود.
پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 986180

مهمترین اخبار ایران و جهان: