نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 15:42

وجود 3300 هکتار سکونتگاه‌ غیررسمی در تبریز/ ضرورت جابه‌جایی 88 هکتار

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر تبریز را ۳۳۰۰ هکتار و تعداد ساکنان این بافت‌ها را ۶۹۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۸۸ هکتار از این بافت‌ها باید جابه‌جا شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر بخشی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان مجموع بافت‌های فرسوده میانی، تاریخی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر تبریز را ۳۳۰۰ هکتار و تعداد ساکنان این بافت‌ها را ۶۹۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۸۸ هکتار از این بافت‌ها باید جابه‌جا شوند که برای این منظور، ۴ پروژه شامل شهرک جوانان، اسدگولی، طلائیه و نگین اندیشه در نظر گرفته شده است.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز هم از آغاز عملیات اجرایی شهرک جوانان با پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا از دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برخی از پروژه‌های نوسازی از ده‌ها سال قبل آغاز شده و به‌دلیل بروکراسی اداری به نتیجه نرسیده که لازم است با تفویض اختیار لازم به استان، اجرای این پروژه‌ها از سر گرفته شود.

فرمانداران اهر و بناب هم در این جلسه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های آتی برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ارائه کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 986080

مهمترین اخبار ایران و جهان: