نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 11:28

جذابیت میادین رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی بیشتر می‌شود

اتحادیه جهانی کشتی برای گرم‌تر کردن تنور مسابقات رنکینگ دار در سال ۲۰۲۳ ف تمهیدات ویژه ای را اندیشیده که معتقد است با استقبال مدعیان نامدار همراه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری رقابتهای رنکینگ دار کشتی آزاد و فرنگی در نقاط مختلف جهان در شرایطی از سوی اتحادیه جهانی تدوین و برنامه ریزی شده بود تا مدعیان حضور در بازی‌های المپیک بتوانند امتیازات لازم برای حضور در این میادین بزرگ را کسب کنند. اما بر خلاف پیش بینی اتحادیه جهانی این اتفاق در رقابتهای رنکینگ دار سال گذشته میلادی رخ نداد و بسیاری از مدعیان نامدار کشتی جهان استقبال چندانی از مسابقات رنکینگ دار اتحادیه جهانی نکردند.

به همین دلیل با پایین آمرن کیفیت این مسابقات رنکینگ، اتحادیه جهانی به فکر افتاد تا راهکار ویژه ای را تدوین و اجرایی کند. بدین ترتیب اتحادیه جهانی کشتی در نظر دارد مسابقات رنکینگ دار امسال را با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار کند تا بدین ترتیب کشتی‌گیران عنواندار و مدعی جهانی و المپیک بدون دردسر در وزن خود حضور یابند و امتیازات لازم برای حضور در میادین بزرگ را کسب کنند.

حال با توجه به این موضوع بسیاری از مدعیان کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در المپیک در مسابقات رنکینگ‌دار حضور می‌یابند تا بدون دغدغه از بحث سر وزن رسیدن، امتیاز بیشتری را در اندوخته خود ذخیره کنند.

در همین راستا البته کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز ۱۸ فرنگی‌کار منتخب را به مسابقات رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۳ در کشور کرواسی اعزام می‌کند تا طی روزهای ۱۲ تا ۱۶ بهمن در شهر زاگرب به میدان بروند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 949536

مهمترین اخبار ایران و جهان: