نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 15:22

پرداخت به موقع عوارض ۲۰ درصد تخفیف دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد گفت: شهروندان وقت شناس و خوش حسابی که عوارض خود را در مهلت تعیین شده پرداخت کنند توسط شهرداری تخفیفاتی برای آن‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد نورالله مردانیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، شهروندان می‌توانند با پرداخت به موقع عوارض خودروهای سبک، سنگین و موتور سیکلت‌ها حداکثر تا پایان سال از ۲۰ درصد تخفیف بهره‌مند ‎شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد افزود: طبق تبصره ۷ ماده ۲۹ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت عوارض مذکور پس از موعد مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل ۱۰ درصد عوارض سالانه می‌شود و در صورت تأخیر بیش از یک ماه علاوه‌بر جریمه مذکور مشمول جریمه‌ای معادل ۲ درصد عوارض سالانه به ازای هر ماه نسبت به مدت تأخیر نیز خواهد شد.

جرائم عوارض بخشید می‌شود

وی ادامه داد: همچنین براساس تبصره ماده ۳ قانون درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مودیانی که از ۲۴ مردادماه سال جاری ظرف مدت یک سال نسبت به تعیین تکلیف نحوه پرداخت عوارض نوسازی معوق خود اقدام کنند مشمول بخشودگی جرائم عوارض نیز می‌شوند.

مردانیان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین منابع درآمد شهرداری، وصول عوارض تعیین‌شده از شهروندان در مقابل خدماتی است که دریافت می‌کنند، است، تصریح کرد: پرداخت به‌موقع عوارض سالیانه از سوی شهروندان می‌تواند شهرداری را در اجرای بهتر طرح‌های عمرانی و خدماتی کمک کند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 950180

مهمترین اخبار ایران و جهان: