نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 12:53

33 محله بندرعباس با فرسودگی و بافت ناکارآمد مواجه است

شهردار بندرعباس گفت: ۳۳ محله شهر بندرعباس با فرسودگی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس صبح امروز در نشستی با موضوع بافت‌های فرسوده اظهار کرد: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد یکی از دغدغه های تمام مسئولین و شهرداران ادوار گذشته بوده و با پیگیری های استاندار هرمزگان هر هفته در خصوص بافت های فرسوده و ناکارآمد به ایشان گزارش ارائه می شود. 

مهدی نوبانی اظهار داشت: 33 محله بافت فرسوده و یا ناکارآمد در شهر بندرعباس داریم که البته همه بافت های محلی هم ناکارآمد نیست و می توان با مقاوم سازی که در دستور کار قرار دارد، اتفاقات خوبی بیافتد و همانطور که با راه و شهرسازی همکاری داریم سعی خواهیم کرد تا 6 ماه آینده معبر بازگشایی شود و از این فضای فرسودگی خارج شود. 

وی بیان کرد: هفته گذشته جلسه شورای مسکن با استاندار هرمزگان داشتیم و سه محله هدف را پیشنهاد دادیم که سه محله کمربندی، طلابند و دوراهی ایسینی در برنامه شرکت بازآفرینی قرار گیرد و در همان جلسه هم مصوب شد.  

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی دارد با همکاری اداره مسکن و شهرسازی استان کارهای بزرگی را در محلات قدیمی و تاریخی انجام دهد زیرا هر چه داریم از محلات قدیمی هست و تمام نخبگان حال حاضر و همچنین شهدای عزیز در این محله ها می زیستند. 

نوبانی ادامه داد: با ایجاد برنامه های فرهنگی و مقاوم سازی می توان این محلات بافت فرسوده را برخوردار و توانمند کرد. 

وی گفت: در بافت های فرسوده کارهای فرهنگی خوبی هم صورت گرفته است مانند ساخت سالن های ورزشی و فرهنگسراها که در سه راه برق در حال انجام است که تا سه ماه آینده سعی می شود به بهره برداری برسد. 

شهردار بندرعباس ابراز داشت: بحث دیگری که اهمیت بسیاری در بافت های فرسوده شهر بندرعباس داشت، سند دار کردن منازل بود که با پیگیری های استاندار هرمزگان و سایر مسئولان این اقدام انجام شد و محله های نایبند و آیت الله غفاری انجام گردید. 

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم اگر مردم منازل سنددار باشند می توانند خودشان نسبت به ساخت یا بازسازی منازل اقدام کنند و یا اینکه با انبوه سازها بصورت مشارکتی خانه بسازند. 

شهردار بندرعباس گفت: متاسفانه در حال حاضر در بافت های فرسوده و قدیمی شهر بندرعباس، چندین نفر از اعضای خانواده که حتی متاهل هم شده اند، زندگی می کنند و زندگی سختی دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 949780

مهمترین اخبار ایران و جهان: