نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 16:04

خاطرات بختیاری‌ها از ایام شهادت حاج قاسم در «پیا یَل» به چاپ رسید

کتاب «پیا یَل»، خاطرات مردم چهارمحال و بختیاری از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی به نویسندگی فاطمه ابوالقاسمی دهنوی و از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «پیا یَل»؛ خاطرات مردم چهارمحال و بختیاری از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی به نویسندگی فاطمه ابوالقاسمی دهنوی و از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شد.

رنگین‌کمان هویت انقلاب اسلامی در آخرین سال‌های دهه نود، کهکشانی پُررنگ‌ونور کم داشت و آن تشییع باشکوه و پرجمعیت پیکر سردار سلیمانی در چند شهر ایران و عراق بود. درباره شخص حاج‌قاسم و ابومهدی و یاران شهیدشان گفته‌اند و از این پس هم بسیار خواهند گفت؛ اما حاشیه‌هایی در متن شهادت سردار و یارانش وجود دارد که مانند حاشیه‌های تاریخ اسلام، دفاع مقدس، پیاده‌روی اربعین و... خواندنی و پرثمر و هویت‌بخش‌اند؛ روایت‌هایی که هریک، ذره‌نوری در کهکشان راه سلیمانی‌اند.

کتاب «پیا یَل»؛ خاطرات مردمی چهارمحال و بختیاری از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی که تحقیق آن برعهده فرزانه گنجی بوده و تدوین آن توسط فاطمه ابوالقاسمی دهنوی صورت گرفته است، در ۱۱۲ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و ۳۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را علاوه بر کتابفروشی‌ها، از اینجا تهیه کنند.

 «سیل و سردار»، «رستم ایرانشهر»، «چمری برای پهلوان»، «یک بغض و هزاران مشت»، «هیرمان»، «سردار گیله‌مردان»، «شروه‌ای برای حبیب»، «بر شانه‌های کارون»، «سردار سربدارها»، «حافظ دل‌ها»، «یزله بر دجله»، «سلیمانی‌ها» و «ابرقدرت خداست»، عناوین پیشین انتشارات «راه یار» هستند که درباره روایت‌ها و خاطرات مردمی شهرهای مختلف از ایام شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس منتشر شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 950280

مهمترین اخبار ایران و جهان: