نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 17:22

اجمالی/ اورژانس مرجع استان سمنان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

اورژانس مرجع استان سمنان هم‌زمان با دهه فجر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اورژانس مرجع استان سمنان واقع در بیمارستان کوثر سمنان با مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان هم‌زمان با دهه فجر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان در این زمینه اظهار کرد: با توجه به گستردگی مناطق زیرپوشش این دانشگاه و قرار گرفتن استان سمنان در مسیر مسافران و زائران حرم رضوی، احداث و راه‌اندازی یک اورژانس مرجع برای خدمت‌رسانی مطلوب و سریع‌تر به مردم استان، مسافران و زائران امام رضا (ع) در این منطقه ضروری بود.

کامران قدس ادامه داد: از این‌رو در سال ۱۳۹۹ با حضور جمعی از مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی در ضلع جنوبی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان پروژه ساخت اورژانس مرجع آغاز شد.

وی افزود: اورژانس مرجع کوثر با مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان احداث شد؛ این اورژانس ازلحاظ وسعت و به‌روز بودن منحصربه‌فرد بوده و از فضای آلودگی‌زدایی استفاده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: سازه این بنا با رعایت اصول پدافند غیرعامل طراحی و ساخته شده است و با داشتن فضای آلودگی‌زدایی شیمیایی و میکروبی، دارای فضاهای درمانی و تشخیصی شامل ۲ اتاق عمل، رادیولوژی، ۶ تخت احیای قلبی ریوی، اتاق گچ گیری، کلاس‌های آموزشی و ۷۹ تخت است. 

قدس اضافه کرد: امیدواریم با پذیرش بیماران، مصدومان حوادث ترافیکی و مراجعان در این بخش، یکی از دغدغه‌های به‌حق و مهم مردم استان سمنان رفع شود.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1018736

مهمترین اخبار ایران و جهان: