نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:44

برخی از مسوولان در حوزه فرهنگی خود را به خواب زده‌اند

امام جمعه ساوه گفت: با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مسائل فرهنگی برخی خود را به خواب زده‌اند، بودجه‌ها را پای کار بیاورید و جوانان و نوجوانان خود را باور داشته باشید تا بتوانیم فرهنگ را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: مهمترین رخداد این قرن زوال یک حکومت ستم شاهی و استقرار نظام قسط و عدل است که با رهبری امام راحل و همراهی مردم به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه امام با آمدنش ما را از بردگی نجات داد و انسانی آزاد تربیت کرد،گفت: اگر امروز این نماز جمعه ها برقرار است، اگر امنیت و پیشرفت وجود دارد، اگر می‌توانیم روی پای خود بایستیم، اگر در بخش‌های مختلف دفاعی و صنعتی و ..... در حال پیشرفت هستیم بخاطر ایمانی است که به خود داریم و اگر انقلاب نبود شاید هیچگاه به خودباوری نمی‌رسیدیم.

خطیب جمعه ساوه با تاکید بر اینکه مردم رکن رکین این انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: انقلاب را امام راحل به پیروزی رساند اما مردم هستند که این انقلاب را نگه  داشته‌اند، اگر مردم در صحنه نباشند حکومت شکست می‌خورد.

رحیمی بر لزوم تلاش بیشتر جهت تربیت نیروهای فداکار و متخصص تاکید و اظهار کرد: نسبت به این کمبودها و مشکلات همه وظیفه دارند و کوتاهی هر شخصی یک گناه نابخشودنی است، البته ما نیز به عنوان مبلغان و دیگران به عنوان معلم و اساتید کوتاهی کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم جامعه را با برهان عقلی بسازیم.

امام جمعه ساوه افزود: ما در این کشور به مسئولانی نیاز داریم که خادم واقعی ملت باشند چراکه اگر کسی بخواهد بدون عملکرد پشت میز بنشیند به نظام و انقلاب و مردم پشت کرده و غاصب است.

وی با بیان اینکه اگر کوتاهی کنیم به خون شهدا خیانت کرده‌ایم، افزود: زندگی با عزت و کرامت با رشوه و رانت سازگاری ندارد و باید به فکر دین و عمل به دستورات دین باشیم چراکه اگر غیر از این باشد به شهدا خیانت کرده‌ایم و باید پاسخگو باشیم.

خطیب جمعه ساوه در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت مسائل فرهنگی در شهرستان ساوه عنوان کرد: این شهر عنوان فرهنگی را یدک می‌کشد و باید از شهرستان‌های دیگر یک سر و گردن بالاتر باشد، عملکرد فرهنگی در این شهر خوب است اما راضی نیستیم و باید خیلی بهتر در این خصوص عمل کرد.

وی افزود: چرا علیرغم تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مسائل فرهنگی برخی خود را به خواب زده اند، بودجه‌ها را پای کار بیاورید و جوانان و نوجوانان خود را باور داشته باشید تا بتوانیم فرهنگ را تقویت کنیم.

گفتنی است در حاشیه نماز جمعه امروز ساوه، مسابقه روزنامه دیواری فجر انقلاب با حضور نوجوانان مناطق مختلف شهر ساوه برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016980

مهمترین اخبار ایران و جهان: