نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 14:26

کرمانشاه داروخانه هلال احمر ندارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه گفت: تنها مرکز استانی در کشور هستیم که داروخانه جمعیت هلال احمر نداریم.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از نهادهای عمومی غیردولتی است که دو وظیفه اصلی امداد و نجات در زمان بروز حوادث و سوانح همچنین آموزش‌های عمومی را در زمان‌های عادی برعهده دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه تنها مرکز استانی در کشور هستیم که داروخانه جمعیت هلال احمر نداریم و یک مرکز فوریت‌های دارویی جمعیت هلال احمر در حال فعالیت داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: راه‌اندازی این داروخانه را به جدیت پیگیر هستیم ولی هنوز نتوانستیم مجوز اصلی داروخانه را اخذ کنیم اما در تلاش هستیم با پیگیری‌های مجدد و مستمر تا پایان سال‌جاری این مجوز را از دانشگاه علوم پزشکی بگیریم، البته دانشگاه همکاری لازم را دارد و مشکل به وزارتخانه برمی‌گردد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در توزیع اقلام هلال احمر بین آسیب‌دیدگان در مواقع بحران، خاطرنشان کرد: یک سیستم نرم‌افزاری در کشور در حال راه‌اندازی است تا با همکاری سازمان ثبت‌احوال اطلاعات اولیه خانوارها در همان ساعات اولیه از طریق این سامانه راستی‌آزمایی و اقلام دست آسیب‌دیده واقعی برسد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 947680

مهمترین اخبار ایران و جهان: