نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 12:19

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان/ ایجاد ۳۵ هزار شغل در سال جاری

استاندار گلستان گفت: تعداد کل پروژه‌ها و‌طرح‌های قابل افتتاح و یا شروع عملیاتی در دهه فجر به تعداد ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه و‌ طرح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه صبح امروز در نشست خبری فجر گلستان اظهار کرد: دولت هرچه به ما برای سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ قول داده بود ۱۳۰ درصد برای ۱۴۰۰ و تمام تعهدات سال ۱۴۰۱ را عملیاتی کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ و ۲ هزار و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ تخصیص داده شده است.

وی گفت: در هفته دولت سال ۱۴۰۱ شاهد حدود ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه با اولویت بهره‌برداری و تعداد کمی آغاز عملیات اجرایی بوده‌ایم که بالای ۹ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: تعداد کل پروژه‌ها و‌طرح‌های قابل افتتاح و یا شروع عملیاتی در دهه فجر به تعداد ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه و‌طرح است.

زنگانه گفت: اعتبار این پروژه‌ها ۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان است که منجر به ۸ هزار و ۸۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: یک هزار و ۶۷۳ پروژه عمرانی و ۴ هزار و ۹۲۴ طرح اقتصادی است.

استاندار گلستان تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان بودجه پروژه‌های عمرانی و ۳ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان آن طرح‌های اقتصادی است.

زنگانه افزود: به ازای هر گلستانی ۳۸ میلیون تومان در دهه فجر بودجه پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی متذکر شد: با در نظر گرفتن آمار اشتغال دهه فجر امسال بیش از ۳۱ هزار نفر شغل در استان ایجاد شده که استان گلستان در بین صحت سنجی آمار اشتغال استان‌ها، برتر است.

استاندار گلستان با اشاره به پروژه علاج بخشی خلیج گرگان، افزود: در خصوص این پروژه یک برنامه مشارکتی در بدنه دولت ایجاد شده و تک تک برنامه‌ها پیگیری و مطالبه‌گری خواهد شد و تک تک سازمان‌های مسوول باید نشبت به برنامه پاسخگو باشند.

زنگانه بیان کرد: امروز بیش از ۵۵ درصد کانال آشور لایروبی شده و پس از اتمان این کانال، لایروبی کانال چاپاقلی و خوزینی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اسکله بندرترکمن خلع ید شده و لایروبی آن در حال انجام است تا در آینده اسکله گردشگری ایجاد شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: پروژه نجات بخشی خلیج به پروژه گردشگری آشوراده پیوند داده شده است.

زنگانه افزود: هدف ما این است تلاش کنیم در بهار سال ۱۴۰۲ از اسکله بندرترکمن بهره‌برداری کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم شرایط منطقه به صورتی پیش برود که شرایط عبور اتوبوس‌های دریای ایجاد شود و بتوانیم از این اسکله و ظرفیت دریا برای توسعه گردشگری به نحو احسن استفاده کنیم.

 

استاندار گلستان با اشاره به اینکه خشکسالی در استان گلستان ادامه خواهد داشت گفت: این خشکسالی و عدم بارش‌ها باعث شد سطح آب زیرزمینی در حال کاهش است و متاسفانه مدیریت‌های گذشته باعث شده اتکال تامین آب شرب استان بر آب‌های زیرمینی باشد تا استان را با چالش تامین آب شرب مواجه کند.

زنگانه بیان کرد: در انتهای سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی و رفع تنش آب شرب استان به شهرهای استان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه دبی آب‌های زیرزمینی استان ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: اگر در ۱۴ ماه گذشته به موضوع تامین آب شرب نمی‌پرداختیم در همین زمستان با بحران آب شرب مواجه می‌شدیم.

زنگانه بیان کرد: ما افتخار‌می‌کنیم که برای مردم با تمام توان تلاش کردیم تا بتوانیم خدمت صادقانه را برای مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1009580

مهمترین اخبار ایران و جهان: