نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 22:48

پیش‌بینی ۳۰ هزار تن شن و نمک برای راهدارخانه های خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: حدود ۳۰ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌ها برای جاده‌های استان پیش بینی و با توجه به شرایط خاص برف و سرما تعداد قابل توجهی از ماشین آلات نیز فعال شده است.

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به وضعیت جوی و بارش‌های اخیر در سطح استان، اظهار کرد: با توجه به سامانه بارشی جدید حدود ۳۰ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های خراسان رضوی پیش بینی شده و تعداد قابل توجهی از ماشین آلات نیز فعال شده است.

وی با بیان اینکه پنج دستگاه نمک پاش مکانیزه به ماشین آلات استان افزوده شدکه یک دستگاه مربوط به قوچان است، گفت: برنامه‌ای برای تکمیل سوله‌ها نیز در دستور کار قرار دارد چون شن و نمک باید در شرایط خاص قرار گرفته تا دستگاه به دلیل برودت هوا دچار خرابی نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌بینی برای روزهای آینده کاهش شدید دما بوده و با توجه به اینکه عملیات شن و نمک پاشی تا منهای ۱۰ درجه پاسخگو است بنابراین به دلیل شدت سرما، مردم و رانندگان همکاری ویژه‌ای با راهداران، پلیس‌راه و هلال‌احمر داشته باشند.

شهامت با تأکید بر این موضوع که رعایت احتیاط در این شرایط بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: در ساعاتی که بارش رخ ندهد ممکن است شدت برودت هوا به قدری بوده که حتی شبنم موجب یخ زدگی سطح جاده‌ها شود.

وی با یادآوری اینکه گشت‌های راهداری مرتب جاده‌ها را رصد و شن و نمک پاشی را انجام می‌دهند، بیان کرد: با دمای منهای ۱۵ تا ۲۰ درجه مسئله شن و نمک پاشی اثرگذاری پایینی دارد بنابراین توجه و رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از سفرهای غیر ضروری دارای اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از استقرار ۷۲ اکیپ برف‌روب به همراه دستگاه‌های گریدر، نمک‌پاش، لودر و برف‌خور در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: نیمه شمالی استان درگیر این سامانه بوده و برای نیمه جنوبی پیش‌بینی بارش نشده است اما حدود ۲۸۰ راهدار در استان فعال است که حسب نفوذ توده هوا و ضرورت تا ۷۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

 پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 968980

مهمترین اخبار ایران و جهان: