نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 18:12

به‌دام افتادن شکارچی میش وحشی باردار در شهرستان درمیان

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان گفت: عامل شکار غیر مجاز یک راس میش وحشی باردار در این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، علی رجبی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان امروز به رسانه ها اعلام کرد: عامل شکار غیر مجاز یک راس میش وحشی باردار در این شهرستان دستگیر شد.

وی گفت: این متخلف حوزه شکار وصید که در فصل آبستن حیات‌ وحش، اقدام به شکار میش وحشی آبستن کرده بود که محیط بانان پس از تعقیب و گریز طولانی در کوه موفق به دستگیری متخلف شدند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل زاد و ولد این گونه، در صورت عدم شکار این میش وحشی، تا چند ماه آینده (فصل بهار) شاهد تولد یک بره میش بودیم که متاسفانه با این اقدام ناجوانمردانه و بی رحم این مهم محقق نشد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان اظهار داشت: پرونده متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

به گفته رجبی به استناد مصوبه شورای عالی محیط زیس ، خسارت وارده به محیط زیست از لحاظ مطالبه ضررو زیان به ازای هر راس میش وحشی مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال تعیین شده  است و همچنین به علت آبستن بودن این حیوان  بر اساس تبصره یک توضیحات ضمیمه مصوبه فوق الذکر بهای هر عدد نوزاد پستانداران وحشی که به هنگام شکار در رحم مادر باشد نیز مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.


 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636436

مهمترین اخبار ایران و جهان: