نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 14:51

سد کوهبرد کهگیلویه با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید

سد کوهبرد کهگیلویه بعد از گذشت ۱۲ سال با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، سد کوهبرد کهگیلویه بعد از گذشت 12 سال در ششمین روز از دهه پر فروغ فجر با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و برخی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سیدعلی معتمدی در این آئین با اشاره به اینکه احداث سد خاکی کوهبرد از سال 1390 آغاز شد، گفت: مساحت محدوده آبریز در ساختگاه این سد حدود 39 کیلومتر، آورده سالانه رودخانه در محل سد حدود 3 میلیون متر مکعب و حجم مخزن سد 2 و نیم میلیون متر مکعب است.

وی اظهار داشت: احداث طرح سد مخزنی کوهبرد به منظور توسعه کشاورزی در محدوده دشت‌های اطراف روستاهای کوهبرد تا برج بهمنی برای کنترل و تنظیم جریانات بهنگام مسیل و رودخانه کوهبرد در دست اجرا قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آبیاری دشت‌های اطراف روستای کوهبرد، برج بهمنی تا بیمنجگان، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی و کنترل سیلاب‌های منطقه از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه است.

به گزارش تسنیم، سد کوهبرد تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه و از پروژه‌های بسیار مهم حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی با هدف توسعه بخش گردشگری، اشتغال‌زایی و کشاورزی است و اهمیت این پروژه تا جایی بوده که سال دو سال پیش در لیست پروژه‌های جهش تولید قرار گرفت.

 سد خاکی شهید ابوالفتح دلنسب در کیلومتر 10 جاده دهدشت به بهبهان در مسیر رودخانه کوهبرد و میان 2 روستای گدارخونی و کوهبرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1662836

مهمترین اخبار ایران و جهان: