نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 20:38

اعلام هشدار سطح نارنجی وضعیت آب و هوا

علی‌محمد زورآوند سرپرست سازمان هواشناسی کرمانشاه گفت: سامانه باراشی حاکم در منطقه از فردا جمعه 13 بهمن‌ماه آب و هوای منطقه را تحت تأثیر قرار داده و سطح هشدار نارنجی هواشناسی را در پی دارد.

علی‌محمد زورآوند سرپرست سازمان هواشناسی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه ضمن اعلام سطح هشدار نارنجی اظهار کرد: موج اصلی از سامانه بارشی حاکم در منطقه، از بعدازظهر فردا جمعه 13 بهمن‌ماه تا اواخر روز جمعه جو استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: بارش حاصل از این سامانه بارشی علاوه بر ارتفاعات، گردنه‌ها و نواحی سردسیر، به‌تدریج در مناطق معتدل نیز به‌صورت برف مشاهده خواهد شد.

سرپرست سازمان هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: متوسط دمای هوا از روز جمعه تا اوایل هفته آینده به‌تدریج و به شکلی محسوس کاهش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود کمینه دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه، به‌طور غالب بین 5 تا 10 درجه زیر صفر، در نقاط معتدل و سردسیر استان به ثبت برسد.

وی ضمن اعلام سطح نارجی هشدار در خصوص مخاطرات سامانه بارشی جدید با بارش باران و برف و ایجاد مه در اواخر امروز و فردا ادامه داد: کل استان عمدتاً نیمه غربی و نواحی شمالی شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، تازه‌آباد، اسلام‌آبادغرب، کرندغرب، گیلانغرب، سنقر و کنگاور با کاهش محسوس دمای هوا و تشکیل مه روبرو خواهند شد.

وی ادامه داد: آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید، به‌تدریج یخبندان، احتمال انسداد جاده‌ها، لغو پرواز و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از اثرات پیش‌بینی‌شده برای فعالیت این سامانه است.

 زورآوند در خصوص پیشگیری از مخاطرات این سامان توصیه‌هایی به هم استانی‌ها داشت و تأکید کرد: احتیاط در رانندگی، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و ترددهای غیرضروری، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی به‌ویژه در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف، کنترل دمای گلخانه‌ها و سالن‌های تولید، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی ازجمله مواردی است که به هم‌استانی‌های عزیز توصیه می‌شود.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657380

مهمترین اخبار ایران و جهان: