نیوز سیتی!
15 دی 1402 - 14:41

وظیفه دولت شنیدن حرف‌های جانبازان و رسیدگی به آنهاست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه صبر جانبازان بالا بوده و گلایه‌ای نمی‌کنند ولی وظیفه دولت شنیدن حرف‌های آنان و رسیدگی است، گفت: هرکاری که در توانمان باشد انجام می‌دهیم تا بتوانیم قدم کوچکی برای بهتر شدن زندگی جانبازان برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ظهر امروز در نخستین ساعات حضور خود در استان زنجان، در خانه جانباز سرافراز «ابراهیم صمدی» حضور یافت. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این دیدار به بیان نکاتی درباره ارزش و جایگاه کار وی و دیگر رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و از زحمات همسرشان تشکر و قدردانی کرد. 

وی با بیان اینکه ارزش کار شما را درک کرده و می‌دانیم، اظهار کرد: قدردان اقدامات ارزشمند شما جانبازان، شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس هستیم.

خزعلی افزود: هدف ما از حضور در خانواده ایثارگران، این است که به این بهانه صحبت‌ها، انتقادات و پیشنهادات شما را بشنویم و به دولت انتقال دهیم و به از این طریق بتوانیم فضای رسیدگی بیشتر به خانواده‌های شهدا و جانبازان را فراهم کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری تصریح کرد: شما جانبازان جان و وجود خود را در مسیر دفاع از کشور قرار داده‌اید، صبر شما جانبازان بالا بوده و گلایه‌ای نمی‌کنید، ولی وظیفه دولت شنیدن حرف‌های شما و رسیدگی است. هر کاری که در توانمان باشد انجام می‌دهیم تا بتوانیم قدم کوچکی برای بهترشدن زندگی جانبازان برداریم.

در ادامه این دیدار عباس برزگر, سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه شرمنده خانواده شهدا و جانبازان گران‌قدر بودیم، اظهار کرد: مشکل تأمین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی برای جانبازان را داریم ولی این افراد هیچگاه گله‌ای نداشته و این امر موجب شرمندگی ما می‌شود. 

 سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در استان زنجان ۶۰ هزار جامعه ایثارگری حضور دارد که ۵۰ درصد این آمار را بانوان مادران و همسران ایثارگران تشکیل می‌دهند و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند تا بتوانیم خدماتی درخور شأن ارائه بدهیم.

وی با بیان اینکه جانبازان سرمایه اجتماعی ما هستند و باید بتوانیم بیشترین بهره را در بحث‌های ترویجی و‌فرهنگی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر شهدا به درجه رفیع شهادت رسیدند از دامن مادران رشد کردند و وظیفه بانوان و ما سنگین است باید بتوانیم با یک برنامه خوب از این ظرفیت‌ها برای تربیت نسل جدید داشته باشیم. جامعه و کشور ما نیازمند این فرهنگ است تا با کمک همسران و‌ مادران شهدا و جانبازان کارهای خوبی انجام دهیم.

گفتنی است، ابراهیم صمدی، جانباز قطع نخاع ۷۰ درصد، در عملیات خیبر جانباز شده. فاطمه صفری همسر این جانباز سرافراز از ۱۳۷۸ بعد از ازدواج به مراقبت از جانباز معزز « ابراهیم صمدی» پرداخته‌اند.

شایان‌ذکر است، که برنامه حضور آیت‌الله رئیسی رییس جمهور در استان زنجان قرار بود دو روزه انجام بشود اما به احترام شهدای حادثه تروریستی کرمان با تغییراتی روبه رو شد که مهم‌ترین برنامه این سفر یعنی دیدار عمومی مردم استان زنجان با رئیس جمهور به روز شنبه ۱۶ دی‌ماه موکول شده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1627480

مهمترین اخبار ایران و جهان: