نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 01:05

توزیع بیش از ۳۷ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در ایلام

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: در ۹ ماه ابتدایی سال جاری، ۳۷ هزار و ۴۳۲ تن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه دربین کشاورزان استان ایلام توزیع شده است.

سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام، بامداد شنبه ۹ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: طی ۹ ماهه سال جاری در مجموع ۳۷ هزار و ۴۳۲ تن انواع کود‌های کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان استان توزیع شده است.

 وی افزود: در سال جاری، ۵۶ هزار تن کود کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای استان ایلام در نظر گرفته شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۳۳ هزار و ۳۳۳ تن انواع کود‌های کشاورزی در استان توزیع شده بود که در مقایسه با توزیع سال جاری ۴ هزار و ۹۹ تن معادل ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیگی خاطرنشان کرد: از این میزان ۳۷ هزار و ۴۳۲ تن انواع کود‌های کشاورزی توزیع شده، ۲۲ هزار و ۸۶۵ تن و ۹۰۲ کیلوگرم ازته، ۶ هزار و ۴۸۴تن و ۱۸۸ کیلوگرم فسفاته و ۳ هزار و هزار۶۷۵ و تن و ۶۵۰ پتاسه بوده است.

وی اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۶۵ درصد از برنامه کودی استان محقق شده است.

وی در پایان بیان داشت: با استفاده از ذخیره راهبردی انباری کود و همچنین حمل مستقیم و بدون وقفه از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت‌های بهاره و پاییزه را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620080

مهمترین اخبار ایران و جهان: