نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 17:01

۸ هزار کشاورز گیلانی محصولات خود را بیمه کردند

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی توسط هشت هزار کشاورز گیلانی گفت: کشاورزان گیلانی تا پایان دی ماه فرصت دارند محصولات زراعی خود شامل گندم، کلزا، جو و محصولات باغی را بیمه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیمان عبدالهی‌فر معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان عصر امروز در گفت‌وگوی رادیویی با سیمای مرکز گیلان با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی توسط هشت هزار کشاورز گیلانی اظهار کرد:  کشاورزان گیلانی تا پایان دی ماه فرصت دارند محصولات زراعی خود شامل گندم، کلزا، جو و محصولات باغی را بیمه کنند.

وی از پرداخت ۷۳ میلیارد تومان‌ خسارت به کشاورزان گیلانی در سال گذشته خبر داد و گفت: ۷۷ شرکت بیمه‌گذار و بانک کشاورزی آماده بیمه محصولات کشاورزی هستند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

به گفته معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان افرادی که برای نخستین بار برای بیمه‌گذاری اقدام می‌کنند باید فتوکپی شناسنامه، کارت ملی، مدارک مربوط به زمین کشاورزی، چایکاری و سایر محصولات باغی و نیز مدارک مربوط به دامداری برای دامداران یا زنبورداری برای زنبورداران را به همراه داشته باشند. 

عبدالهی‌فر با بیان اینکه گیلان ۲۰ شرکت بیمه گذار و ۵۷ شعبه بانک کشاورزی دارد، افزود: در سال گذشته ۷۰ هزار کشاورز در گیلان محصولاتشان را بیمه کرده بودند که آمار خوبی برای ۳۵۰ هزار فعال حوزه کشاورزی نیست. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631080

مهمترین اخبار ایران و جهان: