نیوز سیتی!
16 اسفند 1402 - 11:09

اردوغان در دیدار محمود عباس: شاهد یکی از بزرگترین وحشی‌گری‌های قرن اخیر در غزه هستیم

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دقیقاً ۱۵۱ روز است که شاهد یکی از بزرگترین وحشی‌گری‌های قرن اخیر هستیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه شنبه پس از دیدار با محمود عباس رئیس دولت فلسطین در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا طی نشست خبری مشترک گفت: دقیقاً 151 روز است که شاهد یکی از بزرگترین وحشی‌گری‌های قرن اخیر هستیم.

وی افزود: نتانیاهو و دولت خشمگین او با حمایت بی حد و حصر قدرت‌های غربی در حال نسل‌کشی آشکار مردم فلسطین هستند. نتانیاهو و همدستانش در جنایات، قطعاً پاسخگوی هر قطره خونی هستند که در مقابل قانون و وجدان‌ها ریخته می‌شوند.

رئیس‌جمهور اردوغان تاکید کرد: به تبلیغات اسرائیل با هدف بی‌اعتبار کردن آژانس (آنروا) با دروغ و تهمت نباید اعتبار داده شده و به موجودیت آن آسیب وارد شود. تنها راه صلح دائمی، ایجاد یک کشور مستقل و یکپارچه از نظر جغرافیایی فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی با قدس شرقی است.

وی در ادامه بیان کرد:‌ اقدامات غاصبان موسوم به شهرک‌ نشینان که به سرزمین‌هایی که در واقع متعلق به فلسطینی‌هاست حمله می‌کنند و می دزدند، یکی از بزرگترین موانع راه حل است. اکنون به خوبی درک شده تا زمانی که راه حل عادلانه‌ای برای مسئله اسرائیل و فلسطین پیدا نشود، صلح در خاورمیانه برقرار نخواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اظهار داشت: درخواست سیاستمداران تندرو اسرائیلی برای محدود کردن ورود مسلمانان به حرم شریف کاملاً مزخرف است. ما به عنوان ترکیه آماده ایم در چارچوب مکانیسم ضامن، مسئولیت را بر عهده بگیریم و به تلاش خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

محمود عباس: عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل آرزوی ماست

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در این نشست، گفت: باید تلاش‌ها برای حمایت بین‌المللی از فلسطین تقویت شود. عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل و ایجاد چنین وضعیتی با تصمیم شورای امنیت امری است که ما آرزوی آن را داریم. ما از حمایت مستمر ترکیه از آرمان فلسطین سپاسگزاریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 120 هزار فلسطینی مجروح و کشته شده اند، گفت: اسرائیل به همین ترتیب به جنایات و کشتارهای خود در کرانه باختری ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1682936

مهمترین اخبار ایران و جهان: