نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 20:02

نمایشگاهی برای ارائه خدمت بهتر در حوزه خدمات شهری

مدیر برگزاری نمایشگاه شهریران درباره علت برگزاری این نمایشگاه گفت:قصد و هدف ما این است که شرکت‌هایی که در حوزه خدمات شهری هر کدام محصول یا خدمتی به مراجعین ارائه می‌دهند را دور هم جمع کنیم تا بتوانیم شهرداری‌ها و شرکت‌ها را به هم وصل کنیم که در نهایت شاهد ارائه بهترین خدمات شهری باشیم.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، نخستین رویداد ملی مدیریت شهری با نام شهریران است که در آن محصولات ملی مرتبط با موضوعات تامین مالی و سرمایه‌گذاری شهری، مبلمان و طراحی شهری، ماشین آلات و تجهیزات خدمات شهری، فرآیندها و سکوهای هوشمند شهری، پایش و پردازش تصویری، حمل و نقل و ترافیک، مدیریت پسماند و بازیافت، فضای سبز و محیط زیست، مسکن سازی و مصالح نوین ساختمانی برگزارشد.

این نمایشگاه محل گردهمایی زیست بوم صنعت مدیریت شهری است که شهرداری‌های کشور، شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه مدیریت شهری و شرکت‌های دانش‌بنیان به معرفی دستاوردها و خدمات بخش‌های فعال در حوزه مدیریت شهری می‌پردازند.

در نمایشگاه شهریران نشست‌های مختلفی در زمینه انتقال تجربه، مشاوره‌های تخصصی، سرمایه گذاری و... برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه غرفه‌های مختلف در زمینه نیازهای متنوع خدمات شهری به ارائه آخرین دستاوردهای خود می‌پردازند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ که در حوزه‌هایی مثل خودروسازی‌ برقی، محصولات سازگار با محیط زیست و شرکت‌های دانش‌ بنیان حضور داشتند.

ارائه بهتر خدمات شهری

مجتبی حبیب‌الهی مدیر برگزاری نمایشگاه درباره برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: اولین دوره نمایشگاه شهریران مبتنی بر فعالیت مدیریت شهری شکل گرفته است. قصد و هدف ما این است که شرکت‌هایی که در حوزه خدمات شهری هر کدام محصول یا خدمتی به مراجعین ارائه می‌دهند را دور هم جمع کنیم و با وصل کردن این شرکت‌ها و خدمات به یکدیگر شاهد ارائه بهترین خدمات شهری باشیم.

وی ادامه داد: موضوع خدمات شهری از موضوعات مهم است ما در این نمایشگاه این موضوع را در ۱۰ دسته متفاوت برگزار کردیم. موضوعاتی مثل حمل و نقل، IT، نفتی و قیری، حوزه آب، تامین سرمایه، محیط زیست و پسماند را دور هم جمع کرده و  سعی کردیم هر کدام از شرکت‌هایی که در حوزه‌های مختلف خدمات شهری کاری را انجام می‌دهند را شناسایی کنیم.

حبیب‌الهی افزود:نمایشگاه شهریران با حمایت وزارت کشور و با سفارش سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور برگزار شد. ما در دو دسته سعی کردیم که این شرکت‌ها و افراد را دور هم جمع کنیم دسته اول شهرداری‌هایی هستند که هر کدام به دنبال یک خدمت هستند و آمدند تا خدمات شرکت‌های بزرگ را از نزدیک ببینند تا بهتر از خدمات و محصولات استفاده کنند و این شهرداری‌ها آمدند تا دستاوردهای خودشان را به مردم ارائه کنند.۳۰ شهرداری بزرگ را داریم که دراین نمایشگاه غرفه دارند و آمدند تا از خدمات شرکت‌ها استفاده کنند  و دسته دوم شرکت‌هایی هستند که برای ارائه به شهرداری‌ها محصول خاصی دارند .

حضور شهرداری‌ها در نمایشگاه

در این نمایشگاه شهرداری‌های نقاط مختلف کشور مثل اصفهان، شیراز، سنندج، سبزوار، گرگان و...حضور داشتند و انواع دستاوردها مختلف شهری را به مردم نشان می‌دادند. اینکه هر کدام در زمینه شهری موفق شده‌اند چه کاری برای عملکرد بهتر در حوزه شهری ارائه دهند.

جایی برای امضا تفاهمنامه بین شهرداری‌ها و شرکت‌ها

جواد وزیری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت:نمایشگاه شهریران تلاش می‌کند که زیست‌بوم مدیریت شهری کشور را که شامل هم  شهرداری‌ها، شرکت‌های پشتیبان شهرداری‌ها و نهادهای متنوعی که در حوزه مدیریت شهری است کنار هم جمع کند و فضای تبادل تجربه و آشنایی با دستاوردها به سمت امضا تفاهمنامه‌های اقتصادی بین شرکت‌ها و شهرداری‌ها حرکت بکنیم.

وی ادامه داد : در نمایشگاه‌هایی که در گذشته با عناوین مختلف برگزار شد ما رویکرد فعالانه‌ای نداشته‌ایم و برای همین تصمیم گرفتیم از نمایشگاهی که طرح جامع دارد حمایت کنیم. امیدواریم این نمایشگاه در سال‌های بعد بقیه اجزای مدیریت شهری را در آن قرار دهیم و به صورت تخصصی، جامع و ملی در حوزه مدیریت شهری برگزار شود.

وزیری افزود : تصمیم داریم در سال‌های بعد هم این نمایشگاه را برگزار کنیم ولی به شرط اینکه مذاکراتی با نهادهای مسؤول داشته باشیم و یکسری از نمایشگاه‌ها زیر این نمایشگاه تجمیع شود. موضوعات پسماند، آتش‌‌نشانی، محیط زیست، سامانه‌ها، هوشمندسازی و پساب‌ها و فاضلاب که در کنار هم نمایشگاهی ملی و بین‌المللی برگزار شود.

وی در پایان گفت: در این نمایشگاه شهرداری‌های کشور حضور داشتند و برنامه تحولی خود را عرضه کردند و در زمینه ارتباط با شرکت‌ها برنامه ارائه دادند. در این نمایشگاه از شرکت‌های خدماتی تا دانش‌‌‌‌‌‌ بنیان حضور داشتند و امیدواریم در سال آینده به این تنوع افزوده شود و تخصصی‌تر موضوعات ارائه شود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647536

مهمترین اخبار ایران و جهان: