نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 19:40

دانشگاه باید نیروی انسانی ماهر و کار آفرین تربیت کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه باید نیروی انسانی ماهر و کار آفرین تربیت کند و در رفع مشکات استان تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی امروز در نشست با دستیاران مردمی‌سازی ادارات کل و سازمان‌های اجرایی استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی نظامی مردمی است و رسالت آن پیاده نمودن اسلام ناب محمدی (ص) در کل جهان است چرا که خداوند این ماموریت را بر عهده ما گذاشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در دوران دفاع مقدس ۸۰ کشور از صدام حمایت کردند، چرا که دشمن با تفکر انقلابی و اسلام ناب محمدی مخالف بود.

این مسئول با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس مردم در میدان حضور داشتند و پشتیبانی جبهه حق علیه باطل را بر عهده داشتند، تصریح کرد: مردم با روحیه مال و جان خود پای کار بودند و همین موضوع سبب پیروزی ما شد، مشارکت مردم باید در همه زمینه‌ها، علمی، فرهنگی و سیاسی باشد.

کرمی با اشاره به اینکه در بحث دستیاران باید شبکه سازی لازم در جهت استفاده از توان دانشجویان، دانش آموزان و افراد خلاق و ساعی انجام شود، بیان کرد: مدرسه حکمرانی باید پیگیری شود و افراد خلاق و نخبه در آزمون ها شرکت داده شوند.

وی افزود: افرادی که در شبکه های مردمی سازی با روحیه و ایده پردازی صحیح فعالیت کنند به عنوان مدیر در سطح استان به کارگیری خواهند شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان باید استانی اقتصادی باشد، تاکید کرد: دستیاران مردمی‌سازی باید در حوزه اقتصادی فعالیت های مضاعفی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید تاجر در استان تربیت شود چراکه حجم بالایی از کارت‌های پیله وری در سطح استان توزیع شده که باید با کمک هم بتوانند تحول ایجاد کنند و محصولات تولیدی استان به کشورهای همسایه صادر شود.

کرمی با اذعان به اینکه باید کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی در استان راه‌اندازی شود، عنوان کرد: فعالیت‌های دانش بنیان و تشکیل تعاونی های دانش بنیان بسیار مهم است.

وی افزود: باید پتانسیل های خلاقیت، کار و تولید در اذهان مردم استان فعال سازی شود و خلاقیت و توانمدی در ذهن کودکان نهادینه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان سرزمینی مستعد است که باید به آن توجه شود، بیان کرد: امنیت غذایی کشور از همه چیز مهمتر است و کشاورزی یکی از مهمترین و ضروری ترین فعالیت های اقتصادی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دانش آموزان باید از اکنون با تشکیل تعاونی، تحرک فکری و بارش فکری آشنا شوند.

کرمی با بیان اینکه جوانان در زمینه فرآوری صنایع معدنی و کشاورزی در استان برنامه ریزی و فعالیت کنند، گفت: متاسفانه خرمای فراوانی در استان بدون برنامه‌ریزی در صنایع تبدیلی برداشت می‌شود که باید برای رساندن آن به ارزش افزوده تلاش شود.

وی افزود: اقتصاد دریا محور که می تواند باعث رشد اقتصادی فراوانی در استان شود به درستی شکل نگرفته که در این زمینه برنامه‌ریزی های خوبی در حال انجام است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اشکالی که در حال حاضر وجود دارد، این است که همه مطالبه گری می کنند و مشخص نیست چه کسی می خواهد کار کند، لذا باید همه کف میدان بیاید، تصریح کرد: کار نشد ندارد و باید با قدرت در کف میدان باشیم چراکه دشمن در جنگ شناختی به دنبال ناامیدی مردم است، دانشگاه باید نیروی انسانی ماهر و کار آفرین تربیت کند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645080

مهمترین اخبار ایران و جهان: