نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 10:51

تصادف و واژگونی تانکر 19 هزار لیتری گازوئیل در اتوبان شهید خرازی اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از واژگونی تانکر حامل گازوئیل در اصفهان خبر داد.

فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ساعت یک و ۲۳ دقیقه بامداد امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه یک مورد حادثه تصادف و واژگونی تانکر حمل ۱۹ هزار لیتر گازوئیل واقع در اتوبان شهید خرازی ورودی صمدیه، توسط رانندگان عبوری به‌ سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله اکیپ امداد، اطفاء، نجات و پیشگیری از وقوع حریق از ایستگاه‌های شماره ۱ ،۲، ۶، ۸ ، ۱۱، ۱۶ و ۲۲ همراه با افسر کشیک وقت به محل حادثه اعزام شدند.

 

کاوه آهنگران ادامه داد: آتش‌نشانان ‌بلافاصله راننده ۳۵ ساله را از داخل خودرو خارج و با توجه به نشت شدید گازوئیل و احتمال آتش‌سوزی، اقدامات لازم را برای جلوگیری از هدررفت گازوئیل و ایمن‌سازی محل به انجام رساندند.

وی بیان کرد: مدت زمان این عملیات تا رفع خطر کامل حدود ۴ ساعت گزارش شده است.

لازم به ذکر است برای حمل و نقل هرگونه مواد خطرناک در کشور باید مجوزهای قانونی از واحدهای ذی‌ربط اخذ شود و براساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ مدیریت بحران، حمل و نقل مواد خطرناک ویژگی خاصی دارد و در صورت عدم رعایت ایمنی در هنگام تولید، بارگیری و حمل و نقل سبب آتش‌سوزی و انفجار و آلودگی محیط می‌شود.

 روزانه بیش از هزار و ۳۰۰ تانکر از انبار شهید منتظری برای ۱۴ استان سوخت‌گیری  می‌کنند و در همین راستا ناوگان حمل و نقل سوخت باید رعایت الزامات ایمنی را انجام دهند.

اصفهان چهارراه ارتباطی در مرکز کشور و مسیر حمل و نقل سوخت است، بنابراین رعایت استانداردهای ایمنی توسط شرکت‌هایی که حمل و نقل سوخت را انجام می‌دهند، ضروری است چرا که در صورت بروز حادثه سبب اختلال در تردد و ایجاد ترافیک، آلودگی هوا و خاک می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1210836

مهمترین اخبار ایران و جهان: