نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 09:27

هوای شهر زنجان در وضعیت ناسالم قرار گرفت/ مردم از تردد بی‌مورد در شهر خودداری کنند

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شاخص کیفی هوای زنجان تا ساعت 7 صبح امروز یکشنبه ۱۸۱ و برای تمامی افراد نا سالم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مریم باقری، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفت‌‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وجود ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰ میکرون در هوا اظهار داشت: وضعیت کیفی هوای زنجان در حال حاضر برای تمامی افراد ناسالم است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند، افزود: کودکان، سالمندان، بانوان باردار، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سعی کنند در این شرایط از منزل خارج نشوند.

ویبا بیان اینکه باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی این شرایط تا بعد از ظهر امروز در استان حاکم خواهد بود، افزود: با بارش باران که از بعد‌ از‌ ظهر آغاز می‌شود به تدریج آلودگی هوا کاهش پیدا خواهد کرد.

باقری با بیان اینکه شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ برای گروه‌های حساس ناسالم است، ادامه داد: شاخص هوا از ۱۵۰ تا ۲۰۰ برای تمام افراد نا سالم و ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1210636