نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 12:20

آغاز به کار اولین شرکت پخش اقلام دارویی در ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ار آغاز به کار اولین شرکت پخش دارو در استان خبر داد و گفت: با شروع به فعالیت این شرکت مشکلات تامین و عرضه اقلام دارویی خاص در استان مرتفع می شود یا کاهش می یابد.

جاسم محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به رایزنی های گسترده در سال گذشته جهت تامین برخی اقلام دارویی مهم و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این زمینه، اولین شرکت پخش دارو در استان استقرار یافت.

وی افزود: در سال گذشته به علت ارسال نکردن اقلام دارویی توسط شعبه های پخش دارو در استان های مجاور، کمبودهایی در برخی داروها چون داروهای خوراکی کودکان، آنتی بیوتیک ها و کورتون وجود داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: با این وجود از دی ماه سال گذشته استقرار نخستین شرکت پخش دارو به طورجدی در دستور کار قرار گرفت.

محمدی یادآور شد: این شرکت تاکنون ۷۰ میلیارد ریال برای تجهیز و موجودی انبار سرمایه گذاری کرده و در مراحل بعدی برای تامین زمین، ملک و ایجاد سوله به ۲۰۰ میلیارد ریال دیگراعتبار نیازمند است.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این شرکت در استان نیاز بیماران در تامین آنتی بیوتیک های تزریقی، خوراکی، دیابت، بیماری های عمومی و دیگر اقلام داروهای خاص مرتفع شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1270680

مهمترین اخبار ایران و جهان: