نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 14:34

مقاومت لبنان نقشه‌های صهیونیست‌ها را خنثی کرد

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به دستاورد مقاومت در آزادسازی خاک این کشور از دست اشغالگران صهیونیست از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از مقاومت لبنان قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در پیامی به مناسبت روز پیروزی و آزادسازی این کشور از دست رژیم صهیونیستی تاکید کرد: وحدت کلمه و اتحاد باعث شد این دستاورد محقق شود.

وی در ادامه افزود: لبنان در آن زمان شجاعت داشت و هنوز هم این شجاعت و جرأت را برای شکست دادن پروژه رژیم صهیونیستی و اراده این رژیم و متوقف کردن نقش آن در نظام منطقه‌ای دارد.

بری تصریح کرد: فرزندان لبنان در برابر هرگونه اراده داخلی یا خارجی که می‌خواهد این کشور را در مشکلات غرق کند یا از بین ببرد، جرأت و شجاعت ملی دارند.

وی اضافه کرد: ما در این روز به تمام شهدا به ویژه پدر مقاومت و امام آن، امام موسی صدر درود می‌فرستیم.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: در خصوص مسأله انتخاب رئیس جمهور باید بگویم که پارلمان آماده هرگونه همکاری در این خصوص است اما باید اراده‌های صادقانه از سوی تمام فراکسیون‌ها و نمایندگان مستقبل با هدف از بین بردن موانع انتخاب رئیس جمهور وجود داشته باشد.

بری تصریح کرد: باید رئیس جمهوری برای لبنان انتخاب شود که بتواند اعتماد را به روابط میان این کشور و دیگر کشورهای عربی بازگرداند و با کشور دوست و برادر سوریه در خصوص مسأله آوارگان سوری رایزنی کرد. رئیس جمهور لبنان باید به این مسأله اعتقاد داشته باشد که رژیم صهیونیستی دشمن درجه یک لبنان است.

وی اضافه کرد: بی توجهی به دستاوردهای ملی که لبنان در سال ۲۰۰۰ از طریق آزادسازی خاک خود از دست رژیم صهیونیستی و خنثی کردن نقشه‌های خصمانه این رژیم برای نابودی کشور، محقق ساخت، یک خیانت بزرگ به شمار می‌رود. مقاومت لبنان با تحقق این دستاورد ملی و انسانی، یک الگوی پیشرو در خصوص عمل به وظایف ملی ارائه داد.

بری تاکید کرد: من از کشورهای دوست و برادر سوریه، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری الجزایر که لبنان را برای تحقق این پیروزی و ساخت مقاومت، یاری رساند تشکر می‌کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1235480

مهمترین اخبار ایران و جهان: