نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 08:03

رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی «بهیندخت» در قم

مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی «بهیندخت» با حضور معاون پرورشی و فرهنگی و مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در قم برگزار شد.

به گزار خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی «بهیندخت» با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی و رابعه امامی مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این آیین، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تبریک روز دختر، اظهار کرد: جامعه‌ای که اهل تلاش و توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) باشد، جامعه‌ای روشن و پاک و نورانی خواهد بود و امیدوار هستیم دختران ما از حداکثر ظرفیت‌ها برای حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی استفاده کنند.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با اشاره به انتخاب استان قم به عنوان دبیرخانه ملی نخستین دوره جشنواره دختران آفتاب در سال گذشته، گزارشی از روند برگزاری این جشنواره و اهدای جوایز برگزیدگان آن ارایه کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم روز دختر با عنوان «بهترین دختر دنیا» در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: بحمدالله حضور پرشور دختران دانش‌آموز در این محفل معنوی علیرغم تلاقی با ایام امتحانی، خط بطلانی بر تلاش‌های شوم دشمنان کشید که مرتب القاء می‌کنند دختران ما علاقه‌ای به دین و مذهب ندارند.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، وجود دو ظرفیت مهم آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و آموزش و پرورش استان را فرصتی ارزشمند برای اجرای مناسبت‌ترین برنامه‌ها ویژه نوجوانان و تقابل با دسیسه‌های شوم استکبار جهانی دانست.

در این آیین، رابعه امامی رضوی مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی پیرامون نخستین جشنواره ملی «بهیندخت» و دو کتاب «هویت دختران» و «سبک زندگی دخترانه» از تازه‌های نشر امور زنان وزارت، بیان کرد.

در پایان با حضور مسئولان حاضر، جمعی از دانش آموزان و نماینده ای از انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، از پوستر نخستین جشنواره ملی بهیندخت و دو کتاب فوق رونمایی شد.

پایان پیام/78032

منبع: فارس
شناسه خبر: 1232536

مهمترین اخبار ایران و جهان: