نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 12:06

آنچه در شورای اداری کرمان گذشت؛ پایلوت شدن سند انتخابی کرمان، سهمیه زیارت برای ۳ هزار کرمانی و لزوم جلوگیری از حاشیه‌سازی‌ها

شورای اداری استان کرمان با اعلام خبرهای زیادی همراه بود از پایلوت شدن سند انتخاباتی کرمان و اختصاص سهمیه زیارت مرقد امام خمینی (ره) به ۳ هزار کرمانی تا تاکید استاندار کرمان به دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از حاشیه‌سازی در انتخابات.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز شورای اداری استان کرمان با حضور مسؤولان ارشد استانی در محل سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.

پیام مهمی که فتح خرمشهر به دنیا مخابره کرد

امام جمعه کرمان در سخنانی گفت: فتح خرمشهر آغازی بر این بود که نگاه دشمن به جنگ تغییر کند، زیرا دشمن تا قبل از فتح خرمشهر فکر می‌کرد در جنگ پیروز می‌شود و به‌سرعت ایران را فتح می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی اظهار داشت: فکر پیروزی از ذهن دشمن با آزادی خرمشهر توسط رزمندگان ایرانی بیرون رفت و فتح خرمشهر فقط فتح یک شهر مهم و حساس تاریخی نیست بلکه پیامی برای دنیا مخابره شد که ایران با اقتدار دفاع‌مقدس را مدیریت می‌کند و از آن روز به‌بعد دنیا شاهد پیروزی‌های رزمندگان ما در صحنه جنگ بود.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) نگاه انحرافی جهان به دین و دیانت را پایان داد و انقلابی را مدیریت کرد که مبتنی بر ارزش‌های دینی‌ست و شرق و غرب تا قبل از پیروزی انقلاب در یک نقطه مشترک بودند و آن اینکه دین کارآیی ندارد و امام راحل همچنین افتخار و غرور ملی را خلق کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با قدردانی از مدیران روابط‌عمومی‌ها ابراز داشت: روابط‌عمومی‌ها امروز رزمندگان میدان مبارزه با جنگ‌های نرم شناختی، مبارزه با دشمن برای اطلاع‌رسانی درست و تبیین به‌موقع و شایسته و سربازان جهاد تبیین هستند.

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق امدادکرمان

در همین حال مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به تاکید رهبری بر بحث جمعیت اظهار کرد: زمان محدود چهار، پنج ساله‌ای را برای افزایش جمعیت داریم و این در شرایطی‌ست که دو استان در تله جمعیتی افتاده‌اند و وضعیت قرمز دارند.

مریم‌السادات طباطبایی تصریح کرد: روزانه به‌طور میانگین یک هزار سقط جنین در ایران داریم و همایش هستی‌شناسی را در کرمان برگزار کردیم و در تلاش هستیم تا از این پدیده غم‌انگیز جلوگیری شود.

وی از پیگیری برای افزایش فضای فیزیکی مراکز درمان ناباروری، تامین محل استقرار برای خانواده‌های نابارور استان کرمان خبر داد و بیان داشت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق امداد کرمان برای افزایش جمعیت اختصاص داده می‌شود.

سند انتخاباتی کرمان پایلوت کشوری شد

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار کرد: حجاب و عفاف موضوع بسیار مهمی است و ستاد راهبری و راهبردی عفاف و حجاب در استان کرمان شکل گرفته و تاکنون با تدبیر استاندار کرمان تمام جلسات در ساعت اولیه شورای تامین برگزار شده است.

رحمان جلالی ادامه داد: بسته مرتبط برای دستگاه‌ها طراحی شده است که رعایت الزامات اداری و اخلاق حرفه‌ای، آموزش و اقناع‌سازی، انجام فعالیت فرهنگی، هنری، تبلیغی و اردوهای زیارتی و راهیان نور، ارائه خدمات مشاوره‌ای دینی و اخلاقی و فضاسازی و تبلیغات محیطی ازجمله موارد آن است.

وی همچنین از توجه به تشویق و ترغیب کارکنان محجبه فعال، تذکر، ارشاد و راهنمایی کارکنان و مراجعین بدحجاب و بدپوشش، نظارت و بازرسی مدیران از وضعیت عفاف و حجاب به عنوان دیگر بخش‌های بسته طراحی‌شده برای دستگاه‌های اداری نام برد.

جلالی ادامه داد: ستاد انتخابات استان کرمان تشکیل شده و سندی بر مبنای راهبردهای چهارگانه رهبری مبنی بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت تدوین شده است که به عنوان پایلوت برای کشور انتخاب شد و برش دستگاهی آن نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه زمانبندی انتخابات آماده شده است، یادآور شد: در تلاش هستیم، انتخابات در شهر کرمان را الکترونیکی برگزار کنیم.

اعزام ۳ هزار کرمانی به مرقد امام راحل

در عین حال فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: برنامه‌هایی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود که صبحگاه مشترک نیروی نظامی و انتظامی، غبارروبی مزار شهدا، یادواره شهدای آموزش لشکر ۴۱ ثارالله و رونمایی از کتاب شهدای آموزش و گرامیداشت عملیات بیت‌المقدس ازجمله این برنامه‌هاست.

سردار محمدعلی نظری ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس نماد دلاوری و رشادت فرزندان این ملت است و روزی که خرمشهر آزاد شد، ۵۷۸ روز از اشتغال خاک کشورمان توسط بعثیون می‌گذشت و از سختی عملیات بیت‌المقدس همین بس که امام خمینی فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خرمشهرها را در پیش داریم و نه به‌صورت جنگ نظامی، اضافه کرد: ما غفلت کردیم و دیدید سال قبل چه اتفاقی در کشور افتاد، زیرا دشمن بر روی تسلط اذهان و تفکرات جوانان ما کار می‌کند و ما هم باید جهاد تبیین را دنبال کنیم.

نظری همچنین خواستار تبیین فداکاری رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس در ویژه‌برنامه‌های سوم خرداد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: سهمیه‌ای برای اعزام ۳ هزار نفر از استان کرمان به مرقد امام راحل در سالروز ارتحال ایشان اختصاص داده شده است و برنامه‌های مختلفی به‌مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

دستگاه ها حاشیه سازی نکنند

استاندار کرمان نیز در سخنانی با تبریک سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد نقطه عطف جنگ بود و از وضع اشغال شده خارج و به کشوری مقاوم تبدیل شدیم و تکلیف جنگ در خرمشهر مشخص شد. محمدمهدی فداکار بیان داشت: مشارکت در انتخابات اصل است و فضای مشارکتی باید شکل بگیرد و ما به‌عنوان وزارت کشور مجری و امین رای مردم هستیم و حق دخالت نداریم و به‌شدت از رای مردم حفاظت می‌کنیم و دستگاه‌ها مراقبت کنند حاشیه‌ای را برای انتخابات درست نکنند.

به گزارش فارس، در شورای اداری استان کرمان همچنین از بانوان برگزیده در زمینه فرزندپروری، اعضای کمیته اطلاع رسانی استان کرمان و مدیران موفق تجلیل شد و احکام اعضای ستاد انتخابات استان کرمان به آنها تحویل داده شد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233136

مهمترین اخبار ایران و جهان: