نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 15:28

مشکلی در توزیع آب نداریم/ ورودی سد اکباتان مطلوب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: فعلا مشکلی در توزیع آب نیست اما مدیریت مصرف آب باید جدی گرفته شود.

فرهاد بختیاری‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در توزیع آب نداریم اظهار کرد: فعلا قطعی آب در کار نیست زیرا تامین آب پایدار است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون از رودخانه‌های عباس‌آباد، دره‌مرادبیک و خاکو برداشت آب صورت می‌گیرد عنوان کرد: چاه‌های موجود نیز در تامین آب فعال هستند و مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با تاکید بر اینکه اواخر خرداد آب رودخانه‌ها برای حق‌آبه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد افزود: در این صورت باید با افزایش ظرفیت برداشت از سد تالوار، آب آن جایگزین آب‌های سطحی شود.

وی با اشاره به اینکه آب سد تا حدودی بیشتر شده و وضعیت ورودی سد اکباتان نیز مطلوب است گفت: سد آبشینه هم مقداری آب دارد که ذخیره شده و اینها جزو منابع پدافندی است تا در صورت کمبود آب مورد استفاده قرار گیرند.

بختیاری‌فر با بیان اینکه چاه‌هایی که در بحران آب سال قبل از کشاورزان گرفته بودیم، به آنها برگردانده شده است تصریح کرد: اوایل سال جاری این چاه‌ها برای کشت و کار کشاورزان برگردانده شد و کسری آب شهر از رودخانه‌ها تامین می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کشاورزان نباید کشت پرآب‌بر داشته باشند گفت: شهروندان نیز مدیریت مصرف را جدی بگیرند تا بتوانیم از این نعمت الهی به درستی استفاده کنیم و همه از آن بهره‌مند شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تاکید بر اینکه مردم نگران قطعی آب نباشند خاطرنشان کرد: خردادماه ۶۰۰ لیتر از منابع آب سطحی را از دست می‌دهیم که این میزان از تالوار جبران شده و مشکلی نخواهد بود.

انتهای پیام/89003/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1194836

مهمترین اخبار ایران و جهان: